• Mickeys

Vad kostar en Dalmatiner hund?

• Svar på tråden Vad kostar en Dalmatiner hund?
  • giz

ta kontakt med en seriös uppfödare och fråga. men ligger väll mellan 8 och 10.000 cirkus.

Roses are red, violets are blue But a face like mine belongs to the zoo.
  • Mickeys

giz
    Tack för ditt svar! Då var det på ett ungefär som jag trodde.
    Har du själv hund?

• giz

har 2 shih-tzu´s just nu (säkrast att säga just nu eftersom hundar verkar ha en förmåga att flytta in hit tillfälligt )

tar förgivet att du är påläst om rasen och att hunden passar eran familj och vanor.

Roses are red, violets are blue But a face like mine belongs to the zoo.
  • Mickeys

giz

Har läst hur mycket som helst om olika raser och egenskaper. Vi har kommit fram till att en Dalmatiner är en passande ras.Det är ju viktigt att vara påläst innan man köper hund. Så man vet vad hunden har för egenskaper.

• Skruttmamma

Det viktigaste är att du träffar hundarna från kenneln du är intresserad av innan du bestämmer något. I bland när man läser på kan man lägga in andra tolkningar i det som står. Jag var intresserad av en viss ras för en tid sedan, i rasstandarden stod det att de var veka - men det är ju min flat också tänkte jag, så det är väl ungefär samma sak...

Sedan for jag som tur var och träffade hundarna i verkligheten... De var på tok för veka, morrade och vaktade mina barn så fort de rörde sig! Kändes rent obehagligt efteråt men å andra sidan var jag glad att jag känt mig för innan jag fick hem en valp!

Med andra ord, vad du läser in i rasstandarden behöver inte överensstämma med hur de verkligen är fullt ut. Nu kanske du redan har träffat hundarna men ville ändå ge det tipset.

• Månsi

kom i håg att se till att den är hörseltestad vanligt med döva dalmtiner

• Mickeys

-skruttmamman-
    Tack för alla bra tips.
    Har läst om deras rastypiska åkommor.
    Men det är absolut viktigt att träffa rasen och se hur den är. Så man vet hur hunden beter sig.

• Mickeys

-tifflan-
    Tack för tipset!

• Skruttmamma

Om du köper valp från en seriös uppfödare skall den vara hörseltestad långt innan den säljs, dvs du ska aldrig behöva oroa dig för att få hem en döv valp. Titta på uppfödarna som finns på dalmatiner.nu för följer reglerna.

Svar på tråden Vad kostar en Dalmatiner hund?