• Flix

Värkande fötter, tips på bra skor?

Jag har fått problem med fötterna på sistone, det värker i hälarna när jag belastar dem. Någon som har tipps på bra skomärke, som är bra för fötterna? Vet om Ecco, men finns det fler bra? Köper alltid lågprisskor annars, betalar sällan mer än 300 för ett par, men nu är jag nog tvungen tror jag.

-Sofie

• Svar på tråden Värkande fötter, tips på bra skor?
  • Sunflower

Jag tycker att din husläkare ska skriva en remiss till ortopedtekniska, du behöver nog fotriktiga inlägg, eftersom det kanske är hälkudden som blivit söndertrampad. Jag har själv haft det så, och fick förklarat för mig att det kommer av för hårda skor på för hårt underlag. (jobbar i vården).

Jag fick inlägg där hälen är kupad, så att den hjälper till att "trycka tillbaka hälkudden" igen. Sen fick jag rekommendation om skor med lite klack, som inte är för hårda i sulan utan stötdämpning. Och absolut inte slip in!

• aktuelle

jag var och köpte ett par teva sandaler i veckan, de är jättebra dämpning just i hälen på dem :)

• Flix

Sunflower: ojdå, det kanske är bäst att jag kontaktar läkare då. Använder faktiskt mkt slipin också, och de är hårda. Är inom vården jag också. Man borde faktiskt investera i ett par bekväma skor, har varit lite snål av mig, men det kanske är värt det!

Vad är teva sandaler?

• aktuelle

Flix : teva är ett märke, är ett par lite sportigare sandaler, var och köpte på team sportia. andra bra skor är ju scholl och birkenstock

• Flix

Hur dyra är dess skor? Över 1000?

• aktuelle

Flix : ungefär mellan 700-1000 kr

• Astarte

Du borde prata med en expedit på Scholl som kan det där. Vissa behöver tex tejpa hälarna för att "hålla ihop" dem. ibland räcker det med en mer skålformig sula som trycker ihop.

Barns fötter är ju nästan runda undertill och med tiden plattar vi till dem. Det är därför man tex får ont.

• aktuelle

svårt att säga ett märke på skor, scholl vet jag ska vara jättebra, men deras sandaler är på tok för breda för mina fötter tex, har du smala eller breda/normala fötter?

Svar på tråden Värkande fötter, tips på bra skor?