• happy2

3åring med ståfräs!!!

Hej! Ja som sagt så handlar de om min 3årige son, vet att små pojkar sen de var bebisar kan få stånd,, men nu e de ju hellt fasligt vad den lever .. Han springer ganska mycket naken under kvällar då han har badat osv under dagen för att unvika svamp osv.. Han pillar en heldel på den oxå och den får naturligtvis reaktion. Visst så e de nyfiken på kroppen osv,vi säger åt han eller sätter på han kallingar om de skulle va för mycket pillande...

Men nu e frågan,,, e de normallt att pilla och få stånd så mycket som han har,,, nästan hela tiden..

• Svar på tråden 3åring med ståfräs!!!
  • Saltlakrits

Vet inte om det är normalt men jag antar det

Min son är bara 1,5 år och han har märkt att han får stånd när han pillar... Så resultatet blir att han pillar hela tiden, så fort blöjan åker av

Jag låtsas inte om det... Nu har det iofs börjat lugna ner sig lite med pillandet.. Han har väl tröttnat lite

• happy2

Men han tröttnar ju inte känns de som ...

• En Frida

Det är väl många som aldrig tröttnar =D

• LillaLulla

Haha, de flesta tröttnar inte!

Var noga med att inte skuldbelägga barnet, det han gör är helt naturligt. Förklara istället att man gör sådant när man är ensam, eller nåt...

• sturen

ja, det är fult normalt, ett friskhetstecken

• tinna

Jakob har håll på så där länge, han är lite drygt tre. Men det går lite i perioder, ibland sover han typ med en hand i kalsongen och ibland så pillar han inte alls mycket. Jag har sagt till honom att han inte ska gå omkrinig med handen på snoppen hela tiden för det är ju faktiskt snoppen man kissar med och då kan han ju få kiss på fingrarna. Å det vill han ju inte ha.... Men sen så är det ju helt naturligt att pilla så det får han gärna göra men man kan ju ändå försöka se till att han inte försöker pilla ner handen i kasongen vid matbordet eller i affären och så....

Kramar och Ramar!
  • malinda1970

Ha ha..Lugn bara lugn....Heeelt normalt ju....:)

• Monalisan

jupps dte e nog helt normalt. Min son gör det o alla andra små killar jag vet
    som nånsa ...bara man inte skuldbelägger utan bara ser det normalt....men ja inte alltid så kul för mat gäster kanske om dom börjar pilla just då

• Moonis

Förlåt att jag lånar tråden lite men min kille pillar oxå gärna där nere under blöjbyte o när blöjan är av men han är bara 10 månader
    Är det verkligen normalt för dom att vara nyfikna på snoppen SÅ tidigt?

• sturen

Moonis- ja det är det. Låt lillen slippa blöja (ialla fall periodvis under dagen) och utforska sin egen kropp.

• Moonis

sturen: Tack för svaret Kollade lite gammla trådar om detta oxå o såg att många börjar pilla ganska tidigt

• anna01

Jag har en son som var väldigt förtjust i å dra i den så fort han var naken, så jag tror de är helt normalt Han drar fortfarande i den fast mer när ingen ser på, han har väl blivit tillräckligt gammal för att börja skämmas lite

• Moonis

anna01: Trodde faktiskt inte dom började intressera sig för snoppen så tidigt men man lär sig något nytt varje dag

• anna01

Moonis: Jo då å i fredags frågade han när han skulle förvandlas, först fatta jag ingenting sen koppla jag att han mena när han skulle bli man Mellan 12- 18 år kanske svarade jag och förklarade att han skulle få hår på kroppen och mörk röst. Så gick de en stund så frågade han när han skulle få mens
    Tror du jag hade svårt att hålla mig för skratt eller...

• Moonis

anna01: Då har man lite roliga frågor att se fram emot med andra ord Kan tänka mig att det va svårt att hålla sig

Svar på tråden 3åring med ståfräs!!!