• Tessou

Är det rökfritt på Finlandsbåtarna?

T.ex Silja o Viking-Line??

• Svar på tråden Är det rökfritt på Finlandsbåtarna?
  • Tessou

Skit...
    Vi tänkte åka på kryssning i sommar och jag är superallergisk....

• Hannah76

Det är rökfritt överallt förutom i en av pubarna o vid Smokingareas. Smoking areas finns vid varje vångingsplan, några ståbord där man får röka. På de plan som ligger långt net finns rökrum, små oventilerade skyffen..

• minime

det är fräsht nuförtiden =) men om du är väldigt allergisk så ska du nog tänka dig för...som Hannah76 skriver.. det är ju rökfritt nästan överallt... men det är klart att du kommer behöva passera rökbås osv. OM det inte är superväder och ni sitter ute på däck såklart =).........där röker dom säkert också =(

• Clavi

Jag tyckte smoking areas var helt värdelösa på siljas båt. Röken spred sig överallt.

• Hannah76

Jadet verkar inte direkt vara nåt superutsug där inte... Varför har de inte rökrum istället??

• milimina

det är absolut inte rökfritt och när det samlas några rökare där det är tillåtet så ligger det som en dimma... tyvärr ligger alla smoking areas precis vid hissarna så man undkommer det inte vi åkte serenade i helgen och det var fruktansvärt otrevligt att behöva gå igenom en tjock dimma av rök för att ta sej från hissen till hytten... maken fick skrällhosta direkt (han tål inte rök) och jag mådde illa vissa gånger. så avstå för guds skull om du är allergisk!

• milimina

rökrum? varför kan inte rökarna gå UT istället?! det finns ju för 17 ett helt jävla däck att invadera istället, så blåser skiten iväg av sej själv. sugigt av rederierna att tillåta rökning inomhus överhuvudtaget, måste jag säga fast det är ju fortfarande tillåtet att röka på resaturanger i finland...

• Tessou

minime
    Mm jag är ju det.. såfort grannen under röker så måste jag gå in och stänga fönstrerna.. Blir helt täppt i luftstrupen och får svårt att andas. De är bättre nu än förut men fortfarande dåligt.

milimina
    Kunde inte sagt det bättre själv!

Svar på tråden Är det rökfritt på Finlandsbåtarna?