Någon kunnig på kattungar...snälla - läs!
Förra lördagen fick vi kattungar. Eller vi och vi...men Svarta Sara - vår katt! 7 stycken, men den sista var död då vi hjälpte den ut. Satt fast med huvudet. Dagen därpå dog en som mamman själv hela tiden bar bort och nu i veckan har ytterligare en dött.
Jag tror inte dom får tillräckligt med mat, för jag tycker dom är så extremt pipiga! Nu har hon alltså 4 kvar och där är ett par som är lite för klena, tycker jag. Är rädd att fler ska tyna bort...
Om jag vill ge dom någon ersättning så antar jag att jag hittar det i en djuraffär. Men nu är det helg och vi har inga djuraffärer där vi bor. Var på ICA & köpte Sempers modersmjölksersättning & har varit inne hos grannen & lånat en så´n liten spruta, ni vet. Tänkte spruta in litegrann i dom var. Men vad tror ni?? Om modersmjölkersättning för SPÄDBARN?? Den är mjölkbaserad & katter tål ju inte mjölk något vidare? Det blir kanske värsta chocken oxå dör dom på grund av det!!
Vad innehåller så´n mat man köper ifall man behöver föda upp små kattungar själv? Önskar snabbt svar! Vi ska själva käka nu & se´n tänkte jag ev sätta igång & utfodra dom små liven...
Tack på förhand!