• Lillskruttan

Hemorrojder (?) som blöder...obs! äckligt

Hej!
    Blev lite orolig då jag fick blod på pappret idag efter att jag varit på toaletten. Inte alls mycket men lite. Upptäckte då att det var från rumpisen det kom. Tror att jag fått hemorrojder under graviditeten... Har haft som en liten bula där bak (ursäkta intimiteten ). Den har inte gjort ont men jag har haft lite svårt att bajsa. Nu är det troligtvis den som börjat blöda. Jag har inte ont, det svider inte...den liksom bara är där. Vad ska jag göra? Måste hemorrojder göra ont? Är det farligt att det blöder lite?

...hoppas ingen tar illa upp för mitt "ingående" inlägg.

• Svar på tråden Hemorrojder (?) som blöder...obs! äckligt
  • Nyfiken gul

att det blöder beror oftast på att hemorojden har spruckit..

det är inte farligt på något sätt.

Det finns receptfri salva och suppar på apoteket du kan använda dig av.

Tips är också att dricka mycket så du får lätt att bajsa, gå alltid på toa när du är nödig- vänta inte, ta det lugnt på toan - stresa inte.

• Babe

Alcosanal från apoteket är superbra, speciellt rek. för gravida... visste inte vad hemorrojder var innan jag blev gravid, men fick inre hemorojder *bläääh*
    Alcosanal finns som salva för yttre besvär eller som suppisar för inre. Hjälper snabbt!
    Babe

• Dr Snuggles07

fast måste säga att jag använde en hel tub alcosanal utan någon som helst förbättrring...lindrade besvären när de var som värst- precis efter toabesök...men hemorojderna kvar har nu köpt xylocain salva som jag bara behövt använda några ggr, de är kvar men besvärar knappt alls längre!!

Da'n före doppare-da'n....!!
  • bizzziie

Jag har också fått problem med hemorojder i samband med graviditeten... får skylla mig själv, det står överallt att man ska TA DET LUGNT på toa, dricka mkt, äta mkt frukt och fibrer, röra på sig etc. Men det är inte så lätt att tänka så ju..
    Jag har också blödningar emellanåt.. det är inte farligt! Men jag rekommenderar att du väntar med behandling tills bebben kommit ut.. av en enda anledning, att dessa trevliga små "kulor" gärna kommer tillbaka under grav. Speciellt i slutet då det trycker på lite överallt ifrån!
    Då rekommenderar jag Xyloproct som är en receptfri salva som finns på apoteket och den är inte allt för dyr heller.. behövs inte så lång behandling heller!

Lycka till!
    Och TS, vi är MÅNGA som har samma problem under grav. Bara att det är lite tabulagt så man vågar inte prata om det!

Svar på tråden Hemorrojder (?) som blöder...obs! äckligt