• siamesen

12 miljoner äckliga mini-flugor...

..har flyttat in hos mig

Ni vet sadana där miniminiflugor som samlas i klunga i ett hörn av taket.

Maken slog bort nagra igar..(sa nu ligger det döda flugor överallt )..men jag misstänker att resten av klanen dyker upp ikväll.

Nagon som kan nagot husmorsknep för att fa bort dem?

• Svar på tråden 12 miljoner äckliga mini-flugor...
  • m2rru

Är det fruktflugor eller vad är det för sort. Läste nåt om fruktflugor alldeles nyss, tror det var igår.

• Bollibompa

Vi köpte små köttätande blommor för ett par år sedan, väldigt effektiva mot småflugor och ungarna tyckte det var spännande.

• siamesen

Ingen aning vad det är för flugor..de sitter i ett hörn och ser grymma ut

Hmmm....köttätande blommor.. ...kanske kan vara nagot!

• djmugg

Kolla om de inte kommer från någon blomma, där brukar de trivas ganska bra.. Isf kan du döda dem rätt lätt.

• siamesen

Vi har inga blommor sa det är inte det...tror de kommer utifran.

• Lady Namárië

Kolla avloppen också, där trivs de! Om det är fruktflugor kan du blanda sirap och äppelcudervinäger (+ en droppe diskmedel för att ta bort ytspänningen) på ett fat, så lockas de dit ch fastnar/drunknar.

You can't take the sky from me.
  • siamesen

Smart LN..ska jag prova

Elmah- inte endum idé alls bara det att de kommer pa natten och da far vi nog inte dammsuga tyvärr

• Bollibompa

Våra småflugor kom utifrån tidigt på hösten.

• ming

Du kan ju köpa koppel och halsband till dem och lära dem att sitta fint!

HEJA SVERIGE, VI ÄR BÄST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TJOHO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • siamesen
    Eller inte kossan...skickar dem pa kurs hos dig
  • Buffa

Jag har haft så en gång för många år sedan, jag blev livrädd och gick hem till mamma och vägrade gå förrän dom var borta, mamma fick gå och döda dom Skrattande

Dom kom in på kvällen när det var mörkt ute och balkongdörren var öppen, dom söker sig till ljuset.

Det som hjälpte för mig var att bara öppna lite grann, kanske ni kan köpa myggnät  och ha för balkongdörren?

• siamesen

Myggnät kan nog vara ett alternativ ocksa...ska vi ända skaffa för vi har tröttnat pa att vara buffé när vi sover

• ming

Du kan ju prova att bada också.

HEJA SVERIGE, VI ÄR BÄST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TJOHO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Svar på tråden 12 miljoner äckliga mini-flugor...