Min sambo ljuger
Vet inte vad jag ska göra. Mår bara pesten av allt just nu.
Min sambo åkte i väg i lördags för att gå på personalfest. Festen skulle börja kl 15 så han åkte redan vid 12 för att vara med och arrangera den. Eftersom vi bor utanför stan skulle han sova hos en arbetskamrat som bor nära jobbet. Detta tyckte jag lät helt ok och han hade mitt fulla förtroende.
Han hörde inte av sig på hela dan. På kvällen skickade jag ett sms där jag skrev att jag tyckte det var tråkigt att han inte hört av sig men hoppades att han hade roligt. Då ringer han. Klockan var då kvart i tolv på natten. Han skulle gå hem till sin arbetskamrat och sova sa han. Jaha tänkte jag, då är han ju hemma ganska tidigt dan därpå, så bra.
Han hör inte av sig under hela morgonen utan jag får tag på honom kl halv elva. Han låter helt utslagen, så jag börjar misstänka att det inte är som han sagt. Han sa till mig att han skulle komma hem kl 14, vilket jag inte tyckte var ok. Då påstår han att de skulle till jobbet och städa efter personalfesten, fast de skulle ha gjort det kvällen innan.
Han märkte att jag blev förbannad. Så han kommer hem redan vid tolv, fortfarande packad. Finfint! Han har alltså kört nästan 7 mil på fyllan. Den här killen ska alltså förställa en familjefar. Vi har en två åring ihop och en i min mage.
Nu kommer det fram efter jag har hotat med att ringa till folk att han inte alls sovit hos sin arbetskamrat. Nu får jag ett annat namn. Samt att han varit inne i stan till kl 05 på morgonen och supit på väldigt hårt.
Kan nån hjälpa mig att förstår hur man kan svika ett förtroende och ljuga som han har gjort?? Kan tillägga att han har missbrukat kokain i sitt tidigare liv ( för ca 5 år sen) men har skött sig de senaste åren.