• Sagamo

Alternativ istället för vaselin för termometer

Jag vet ju att när man är på BB och när man är hos doktorn och dom ska mäta febern på dom små så använder dom vaselinsalva.
    Men så en dag när jag var på apotetket och stod i kön så såg jag KLICK "gör det sköna skönare" alltså glidmedel. Och jag kunde inte låta bli att läsa bakom på tuben. Till min förvåning så stod det då att man kan använda den för febertermometer. Jag köpte och provade och idag använder jag inget annat. Det är dubbelt så lätt i stället för den där sega salvan som ändå gör att termometern inte glider in så lätt. Jag rekomenderar verkligen Klick!!!

• Svar på tråden Alternativ istället för vaselin för termometer
  • ankizen

eller babyolja, lite lite tvål eller vad som helst som kan få den rackarn att glida in lite lättare.. behöver inte va någe supermedel till det...

• Bollibompa

Vi använder en termometer som man trycker mot pannan på barnet några sekunder bara. Enkelt och barnen protesterar inte.

• Sagamo

Vet inte varför men jag kan inte riktigt lita på dom där andra termomentrarna...typ pannan, i örat eller att man tar under armen. Har för mej att på vissa ställen måste man lägga till en grad eller så.....jag har inga bevis eller så på att det inte skulle funka lika bra som i rumpan, känns bara som att, kan jag inte få samma grejor som dom har i sjukvården så är det inget att lita på.....paranoja kanske.....

• Bollibompa

Det är bara att kolla vilken temperatur som är den normala för barnet sen vet man ju. Vi har haft den i ett år nu har aldrig märkt någon avvikelse.

• Laddad

Min mamma använde alltid idominsalva på mig när jag var barn. Verkar ha fungerat bra för jag mår hur bra som helst.

Svar på tråden Alternativ istället för vaselin för termometer