• malincha

Må illa i v.34??? Helt plötsligt.....

Jag har har haft en väldigt obekymmersam graviditet hittills. Inte mått illa, inte haft molvärk, inte haft ont i brösten, ja jag har i inte kännt nåt speciellt helt enkelt. Jag har mått i stort sett som vanligt förutom att jag har en stor kula på magen. Den senaste veckan har jag dock helt plötsligt känt mig illamående!!! Känlsan kan jämföras med när man blir åksjuk eller är bakfull. Huvudet känns också tungt... Kroppen känns orkeslös.
    Jag har även en diffus smärta/obehagskänsla i nedre delen av magen. Typ som mensverk. Magen blir stenhård!!
    Jobbet är oerhört stressigt och det finns inte så många chanser till paus. Det är bara 100 % hela tiden som gäller. Kan det vara ett stress-symptom???

Nån som känner igen sig??
  • Svar på tråden Må illa i v.34??? Helt plötsligt.....
  • Razzla

De är nog ingen fara... Kroppen förbereder sig..

Jag mådde bra under hela grav men dom sista 5-6 veckorna mådde jag rätt illa, började nog bli trångt så de trycker på lite överallt. Vaknade rätt ofta på nätterna och de precis att jag han in på toaletten.

Mensvärk och hård mage låter nästa som förvärkar..

Mitt värkarbete startade med en grym mensvärksliknande kännsla.

• 9Kärleken6

Att du mår illa kan bero på att bebisen börjar ta plats och ligger som högst innan magen sjunker. Komihåg att dricka mkt också...
    Att magen drar ihop sig är säkert sammandragningar, livmodern tränar inför förlossningen. MEN det kommer även om man stressar. Att det är mkt på jobbet är ingen ursäkt. Du måste ta det lugnt!!! Prata med din chef. För jag antar att du inte vill ha för tidigt?

Stressa ned och vila!

• malincha

Ja jag får försöka ta det lugnt...för jag vill inte ha nån bebis just nu!!

• jofa

Anledningen till att man mår illa i början av graviditeten beror på den hormonchock som koppen utsätts för.
    Mot slutet av graviditeten ökar hormonerna igen. Det kan leda till illamående.

Förutom hormonerna så tror jag att man kan må illa av stress och trötthet också..
    Det är tungt nu på slutet!! Framförallt i värmen!
    Håll ut och vila!!

• Lisen08

Mår också illa till och från sen några veckor tillbaka, är i v 38 nu. Gissar att det har med hormonerna att göra!

Svar på tråden Må illa i v.34??? Helt plötsligt.....