• Jenny1983

Ont i ryggen.. tecken på missfall..

förlorade mitt första barn i vecka 35.. är nu gravid i v 9... är livrädd för missfall... även fast det inte va det jag fick förra gången så är jag denna gång livrädd för ALLT... tror hela tiden att jag ska börja blöda.. o går hela tiden på toa för att kolla... ska inte till bm förrän 5 oktober..

o idag vaknade jag med en rejäl ryggvärk.. brukar aldrig ha ont i ryggen.. kan det vara ett tecken på missfall???.. har inte blödit något alls.. men det sägs ju att man inte behöver det..

• Svar på tråden Ont i ryggen.. tecken på missfall..
  • Jennie Brunflo

Nejdå!

Oroa dig inte.

Många får ont i ryggen (ganska långt ner) när de är gravida. Det är tydligen någon kombination av hormoner i kroppen och insidan av kroppen som växer.

Jag hade jätteont i ryggen i perioder när jag var gravid.

Det är alltså snarare ett tecken på att du är gravid.

• Emze

Jag kan ju dela med dig av mina erfarenheter, och det är att jag ALLTID har molverk i ryggen iställer för i tjejmagen när allt växer! Var väldigt orolig i början, men nu är jag van vid det. Och om det gör ont för att det är missfall så blöder det isåfall för då gör det ont i "utdrivningsskedet". Men oroa dig inte! Så lätt att säga.. Men om jag skulle varit du så skulle jag bokat tid för VUL på en privat klinik, kostar kring 220 kr. Så gjorde jag för att stilla mina negativa tankar iaf!
    Kramar!!

• sundborn

Håller med Emze: Gå och gör ett VUL på privatklinik.
    Jag förlorade mitt barn i somras efter drygt halva graviditeten. Nu är jag gravid igen (v8) och tänker göra allt för att stilla min oro. Alltså tänker jag denna v göra ett VUL. I v 11 har jag första besöket på spec-MVC och sedan kollar de mig varannan vecka. Det är nog det enda som kan göra den här graviditeten uthärdlig.

Angående ditt ryggonda, så säger jag som ovanstående: det behöver inte alls betyda något. När jag låg på spec-BB för hotande missfall hade jag så ont i ryggen att jag inte kunde sova alls, men det berodde enbart på sjukhusets kassa madrasser. Sköterskorna frågade hela tiden om det inte var värkar.

Svar på tråden Ont i ryggen.. tecken på missfall..