• Jennie Brunflo

Hur skriver man grader och en fjärdedel?

Jag måste passa på att fråga:

Hur skriver man grader? Finns det någon käck knapp där man kan få den där lilla ringen på rätt ställe....eller ska man fortsätta skriva ut grader eller *?

Man kan ju skriva ½....men om man skriver 1/4..så blir det jättestort....jag har sett folk skriva 1/4 och det blir lika litet som ½....hur gör man det?

*datageniet in progress som ni kanske märker*

• Svar på tråden Hur skriver man grader och en fjärdedel?
  • mamma2004

I Word går du in på "INFOGA" sedan "symbol" eller "specialtecken" Där finns det lite olika tecken. Bla de som du efterfrågar.

• momme

Det var klurigt.....har på min data en knapp med ½ symbol. Men hittar ingen knapp med ringen för grader. Vill veta med!

• Leona71

Gå in i Start ->Program->Tillbehör->Systemverktyg->Teckenuppsättning.
    Då får du upp en ruta med alla teckensnitt du har installerat. I rullgardinslisten tar du fram Times New Roman, leta fram den symbol du vill ha, klicka på den och så står det i rutan i nedre högra hörnet "Tangent" och sen den kombination du ska slå. Testa och säg om det funkar.

• momme

ahaaa....¼= ALT+0188....men hittar inte ringen för gradantalet..

• momme

Hmmm...º.....där kom den....175º ALT+0186....

• firhilwen

Gradringen ska visst dyka upp om man trycker ALT + 0176, men det funkar då inte på denna #%&@# datorn

Inte ens i Word!

(det är sambons dator och vill inte fingra alltför mycket på inställningar eftersom han ändå brukar beklaga sig över den... )

• Jennie Brunflo

175

det funkar ju inte....

• momme

håll nere ALT knappen hela tiden, tryck sen på plusknappen å sen siffrorna...

• Jennie Brunflo

Va i....ska man hålla ner alt och sedan skriva 0176...eller ska + med också...eller ska man släppa alt......inget funkar ju....

Svar på tråden Hur skriver man grader och en fjärdedel?