• William 05

När börja med oboy?

Min son på 1½ år är helt galen i oboy. Såfort jag o sambon dricker det till frukost vill han ha. Men är det förtidigt? När började ni med oboy till era barn? William ska börja på dagis nu i august i där får dom ibland oboy till frukost.

• Svar på tråden När börja med oboy?
  • ebben

oboy är väl inte så bra med tanke på att det är rätt så sött........men annars spelar det väl ingen roll.
    ge du!

• Elianova

Aldrig skulle jag säga, onödigt med allt socker. Men det är min åsikt

• Tyche

Helt ärligt känns 1,5 år för litet för mig. Det är ju bara socker och skit i o´boy. Bättre att köpa riktig mörk choklad som får smälta i glaset kanske??

• Loppan79

Lästa i icatidningen om att de har börjat med osötat oboy. Det kanske kan vara nått som sonen kan testa

• Lola Jämtland

Alma var kanske 3 år eller nåt.....

Hon dricker det ibland till kvällsfikat....

• Pyret 85

Det är såå mycket socker i oboy, men någon gång ibland skulle jag tycka var okej.

//Mamma till världens sötaste Lian
  • snillis

Typ aldrig.
    All sån"skitmat" kommer vi att undvika så mycket vi bara kan. Det kommer dock att bli enkelt eftersom vi själva äter relativt "bra" mat.

• William 05

aha precis vad jag tänker oxå...=) Då är jag inte så dum då! Hehe! Näe nu ska jag fara o jobba! 21 - 07 vaken natt....

• lilllinda

usch o'boy är gott men inget för små barn! Jättemycket socker!

• mamanorrland

Ja på mitt förra dagis satt dom min lille grabb vid fruktostbordet med oboy!!!! Då var han 1år, jag blev kanska putt på dagis personalen då. Men sen dess har han alltid velat ha oboy, tror inte det skadar ett barn om dom får de ibland

Svar på tråden När börja med oboy?