• Anna Lisa

Frotteunderlägg/kissunderlägg?

Hej. Jag undrar hur man ska bädda med frotteunderlägget i sängen och vagnen.
    Har hört att man inte ska bädda över hela madrassen utan bara under rumpan. Ska man bara lägga underlägget i mitten på sängen/vagnen då? Och hur stor bit ska man lägga, bebisen är ju så liten i början, men när den växer behövs väl större bit i sängen?

Hur gör ni?

• Svar på tråden Frotteunderlägg/kissunderlägg?
  • Norahs mamma

Jag har inte behövt det alls...
    Och de jag pratat med har inte haft det heller... Möjligtvis när de ska börja vara torra på natten, annars håller blöjan tätt...

När de luftar rumpen är de bra att ha

• Niquilota

Man lägger den i mitten på sängen, jag lade en bit på ungefär 30-40 cm i början. Se till att bädda ner den ordentligt bara.

Måste bara säga att Calle är nu nästan två år gammal och vår plastade frotté ligger helt oanvänd i skåpet. Det har bara hänt en enda gång att det har läckt så mycket att det har behövts. Det behöver ju inte gälla alla, dock.

• Nyfiken gul

Jag hade biten lika stor som ett vanligt lakan för spjälsäng.. vek det på mitten och la under rumpan o vek under madrassen. Så ligger det still.

i vagnen gör jag likadant, anpassar för hela vagnen men viker på mitten o in under madrassen..

vid olyckor då det läcker från blöjan är det därmed lätt att bara vända på det istället för att behöva byta lakan mitt i natten eller slita upp vagnen mitt i stan...

• vickan75

Jag köpte den storleken som Babyland har och den täcker hela, det finns inget som säger att du inte kan ha den över hela. Jag la den över hela med min dotter och kommer göra detsamma denna gång. Man kan aldrig veta hur bebben rör sig och var den kommer att "läcka" med kisset men även med välling eller annan drivka så kan det rinna över och det kan du inte heller kontrollera....Så lägg över hela är mitt råd!

• Nyfiken gul

kan tillägga att plastad frotte inte bara är till för kiss...

superbra för den med kräks-bebis!!

• Anna Lisa

Blir det inte varmt om man lägger över hela, annars vore ju det bäst känns det som.

• Anna Lisa

puffar...
    Tror ni det blir för varmt för bebben med kissunderlägg över hela madrassen?

• Cina01

Tror inte de lider så mycket av det. Min dotter har för tillfället över hela då hon på ren trots börjat ta av sig trosorna och kissa i sängen! När hon var mindre och skulle bli torr på natten hade vi också över hela men tyckte inte hon verkade bli varmare då än annars.

• Nunnigumsi

Jag har hört att det blir på tok för hett att lägga underlägget över hela sängen och att man ska lägga en frottehanduk mellan undelägg och lakan..då blir det inte lika varmt!

• jordgumman

Jag köpte också underlägg men har aldrig använt dem i sängen som kisskydd. däremot klippte jag ut mindre bitar och hade som skydd för det spill som blev när man ammade i sängen.

Svar på tråden Frotteunderlägg/kissunderlägg?