• Angelica77

Frågor om Ving - bagage vikt????

Hittar ingen info....Kan nån hjälpa mig med ett litet huvudbry som vi har.

Det är 20 kg bagagevikt inkl 5 kg handbagage står det. Är det per person även för våra barn på 4 år och 1 år???
    Alltså, vi kommer ju ha fyra resväskor med oss tror jag samt en resesäng som säkert väger 7 kg.
    Samt en sulky och en paraplyvagn.

Får man förresten ta med paraplyvagnen ända in i flygplanet? Så bra att ha vid gaten till lillan...

• Svar på tråden Frågor om Ving - bagage vikt????
  • nattinattio

fyra åringen har ju bagage som ni, men barn under 2 år får bara ta med vagn, ingen egen fri vikt då de betalar ju ingen plats heller.

Väldigt olika om man får ta med vagnen till geiten, väldigt ofta får du dock inte det utan måste cheka in. spelar oftast ingen roll vilken typ av vagn det är stor eller mini liten!

men inte behöver ni väll släpa med er hela hemmet?? fyra resväskor? hur länge skall ni vara borta? å ja sängen ingår i bagage vikten..

Måste ni nu ha så mycket med er så går det ibland att köpa till vikt billigare redan i förväg, annars kostar det ju 35-65 kr kg..

• Angelica77

Det kanske inte behövs fyra resväskor. Inte vet jag...Vet bara hur det brukar bli när man ska åka iväg med barn. Mer packning än man tror.

• natta83

hmm går det inte att höra med rese bolaget om ni kan hyra säng på hotellet då slipper ni ju släpa.
    Ett litet tipps, packa blöjjorna under vagnen innan ni fäller ihopp den då slipper ni uppta så mycket plats i resväskan.

• Angelica77

natta83: Men Gud, vilket bra tips. Stort tack till dig. Hade jag aldrig tänkt på annars. Är ju skitsmart!!!!!!

• natta83

vilken tur att vi kan dela med oss här på fl

Svar på tråden Frågor om Ving - bagage vikt????