• Longwayhome

Hydrocele, nån med erfarenhet av det?????

Fick idag reda på att min son 3 mån har vattenbråck, dvs vätska i pungen vilket han tydligen är född med. Ena testikeln är alltså omgiven av vatten. Det jag läst mig till på internet är att det inte är nåt farligt och tydligen väldigt vanligt men om det inte gått tillbaka av sig själv vid 1 års ålder så opererar man det. Jag tycker ju såklart att det är obehagligt att höra att han har det ändå och skulle vilja veta om det är nån här som har erfarenhet av detta! Vi ska till barnläkaren imorgon och lysa igenom så det inte är nån inklämningsrisk eller så och ville höra lite kring detta av er andra först!

• Svar på tråden Hydrocele, nån med erfarenhet av det?????
  • Longwayhome

Ingen???? Då var det kanske inte så vanligt ialla fall då!

• EMO 979

vår son hade ett som upptäcktes då han var två-tre månader..han opererades vid fem månader..de trodde det var ett riktigt bråck och inte ett vattenbråck...under op visade det sig att det var vattenbråck han haft och det hade gått tebax av sig själv = onödig op...men han var pigg å alert efter op och sprang omkring i läragåstol på sjukhuset samma dag som op var

• Longwayhome

Ojdå...låter inget vidare med operation! Men lyste de inte genom o kollade först? Eller gjorde ultraljud eller nåt?
    Du måste varit hemskt orolig!!!!?

• EMO 979

Nej.tydligen lyste de inte igenom eller gjorde nån undersökning före op överhuvudtaget..tycker ju läkaren borde ha märkt att det inte fanns nå bråck kvar då..men det gick ju iaf bra. var VÄLDIGT orolig när han var på op tills man fick se honom igen och han hade vaknat till riktigt efter narkosen.

Svar på tråden Hydrocele, nån med erfarenhet av det?????