• Lilla Mindy

Kattkiss som luktar underligt?? orolig

Min katt (hona kastrerad) är världens goaste och snällaste.
    Hon är innekatt.
    Jag har nu märkt att hon kissar mycket, och att lukten på hennes kiss har förändrats, jag tömmer hennes låda ofta så det är inte det.
    Nu luktar kisset mer än bajset, kisset börjar lukta precis efter det att hon kissat och det luktar unket och mer igenomträngande än det har gjort innan.
    Är det normalt, eller kan det vara något som är fel?
    Hon verkar så pigg, verkar inte vara så att hon är sjuk.

• Svar på tråden Kattkiss som luktar underligt?? orolig
  • Sandreli

du har inte bytt märke på sanden? Min katt pinkar väl normalmycket, och köper jag billigare sand stinker det ammoniak så det svider i ögonen..
    Min förre katt pinkade onormalt mycket, och drack även onormalt mkt vatten, gör din katt detta? Isåfall bör du kolla upp med veterinär att hon inte har njurproblem, vilket min hade.
    Detta är allvarligt, men som sagt, är inte veterinär och vill inte skrämma dig.
    Kolla hur hon dricker, och ring en djurdoktor om du anser henne dricka mer nu.

lycka till med kisse!

Det är bättre att fråga och verka dum , än att inte fråga och förbli dum.
  • Lilla Mindy

Brukar kattkisset lukta annorlunda om katten har njurproblem?

• Honey B

Våran katt hade urinvägsinfektion när henne kiss började lukta konstigt. Prova med att gå till Vet.
    För går det för långt så kan katten börja kissa inne. Det gjorde våran katt. Kissade bla i sängen. Urrkkk...
    När vi kom till Vet. så hade katten kissat ner filten i buren och han sa direkt att det här är urinvägsinfekt. Han kände det på lukten.
    Lycka till!!

Svar på tråden Kattkiss som luktar underligt?? orolig