• pelagonia

I vilken vecka är könet utvecklat ?

Hej !

Var på UL igår men jag är bara början av vecka 14. Fick två bilder med oss hem när h*n ligger på sidan och man ser längst ner vid benen två små ovala klumpar.

Kan det vara att det är en liten gosse eller är det för tidigt att se ? Vilken vecka är annars könet färdigtutvecklad ? Har för mig omkring vecka 17-18.

Mamma i December !
  • Svar på tråden I vilken vecka är könet utvecklat ?
  • medistra

könet bstäms redan i v.9 och börjar utvecklas

men de yttre könsdelarna är inte fullt utvecklade förrän v.25

så att försöka sig på att se könet så här tidigt blir mest en gissning

• Norahs mamma

Det kan ju även vara blygdläpparna som du ser... Behöver inte vara testiklarna

• Magiska under

Du kan titta efter om det är 3 streck/prickar(tjej) eller 2 streck/prickar (pojke) mellan benen på bebisen! Jag gjorde nämligen ul i vecka 12 och tyckte mig redan då se att det var en tjej... Syntes tydligt tyckte jag... Men alla sa att det var för tidigt att se... Nu vet jag att det är en tös.. På köns-ul i vecka 24 såg  jag samma sak som i vecka 12!

Har även hört att folk har fått reda på det i tex USA i vecka 13-14, så då borde det ju gå att se även på svenska barn eller? Däremot är väl inte könet helt utvecklat förän i vecka 25... Vilket innebär att felmarginalen blir ganska stor... (Kan tex se ut som blygläpparna är pungen osv)

Kram och lycka till=)

*Tindra-bus i magen*
  • medistra

vistt, det bestäms ju redan från början beroende på om det är en x eller y kromosom som befruktar ägget, men det är först omkring v.8-9 som könscellerna bildas och det faktiskt BLIR en flicka eller pojke

naturens mall är från början inställd på flicka och följer alltid den mallen fram till v.8-9 då det om det ska bli en pojke börjar produceras testosteron och manliga könsdelar börjar anläggas

• gullsvans

Snoppen och klitoris ser likadana ut vi denna tidpunkt. Som en liten kula. Så vid detta tillfälle så är det inte rätt att se vilket kön bebisen har. När man har gjort 28 fulla v gör man kön UL i Gbg för då kan man se med 99 % säkerhet vilket kön det är. Så nu är det 50-50 att du har gissat rätt. Grattis till den blivande världsmedborgaren oxå. KRAMIZ.

• MansonDust

Vår ena ängel blev 13 v och man såg tydligt snopp & pung.

• Älskarminabarn

Vår lilla ängel blev 14 veckor och det var ingen tvekan, det var en underbar liten tjej.

Svar på tråden I vilken vecka är könet utvecklat ?