• Birgitta2

Ta bort fettfläck. Tips nån?

Har köpt en röd top. Jättefin. Har använt den en gång och nu tvättat. När den torkat ser jag två små röda fettfläckar mitt på magen (rester efter studentfest!).

Har ni några bra tips att ta bort såna fläckar? Som inte förstör resten av plagget?

• Svar på tråden Ta bort fettfläck. Tips nån?
  • killing

hej!
    när jag var på fotbolls-vm i berlin förra veckan fick jag pommesfrites-fett på min gucciväska och då tog jag såndär antibakteriell handtvätt (som en gele som man inte behöver vatten till) på den det fungerade alldeles utmärkt, så prova ngt antibakteriellt, eller vanish det fungerar alltid

Lycka till

• Skrinda

Diskmedel på fläcken och sedan in i maskinen, brukar oftast fungera perfekt!

• Ubi

Diskmedel kan funka också - det är fettlösande. Lycka till!

• stjernglans

Vanish är HUR bra som helst. Fick bort 3 år gamla vinfläckar på en tröja=)

• FallenAngel

yes diskmedel, gnugga lite på fläcken, sen in io maskonen med ca 1 matsked yes i tvättmedelsfacket, kör på normalt program. Det brukar ta bort det mesta, till och med gamla kaffe fläckar!!! =) fick lära mig det av en gammal hushållsskole lärarinna =)

• Birgitta2
    stjernglans skrev 2006-06-20 09:28:25 följande:
    Vanish är HUR bra som helst. Fick bort 3 år gamla vinfläckar på en tröja=)
    wow....

Tack för tips alla! Här skall tvättas!
  • missteddy

galltvål är jättebra att få bort alla sorts fläckar

• Birgitta2
    missteddy skrev 2006-06-20 09:43:16 följande:
    galltvål är jättebra att få bort alla sorts fläckar
    Vad är galltvål? Låter som nåt man kräks upp....
  • Nalle Puh25

Håller med föregående talare, galltvål är kanon!! Jag har fått bort en rödvinsfläck på ett vitt plagg med galltvål!!!

• Birgitta2

Tack för det! Galltvål var det ja. Hittat inköpsställe här i Lund, nära mig. Så idag traskar jag dit och handlar. Jag antar att jag skall gnida in flytande galltvål, låta dra lite och sen tvätta ur. Eller...?

• missteddy

jag använder den fasta tvålen gnuggar upp ett lödder i en svamp sedan gnuggar jag på fläcken till den försvinner sedan i i maskinen ibland när det är hårda fläckar så tar jag flytande tvålen i maskinen också

Svar på tråden Ta bort fettfläck. Tips nån?