• Mamma   Mia

Semper ersättning.

Vi började med nan när vi kom hem från bb men gick sedan över till semper efterrek. från bvc. Jag tycker att han bajsar dåligt vissa dgr, altingen inget eller bara yttesrt lite. kan man byta fram o tillbaka mellan nan och semper utan attt han tar skada av det. För att kolla om det beror på det menar jag?

Mamma till älskade Hampus *04/06-2006*
  • Svar på tråden Semper ersättning.
  • Volpino

Det gör väl inget att han bajsar dåligt så länge han inte har ont av det. Min dotter fick BabySemp i början och vi bytte sedan över till NAN 1 då denna luktar mindre när den spys upp. Bajsat har hon alltid gjort var 3:e till var 4:e dag och verkar inte må dåligt av det. Nu när hon börjat med mat så smått kommer det i stort sett varje dag.

• Michanna

Jag anser att man inte bör byta av och till hela tiden..
    MEn byt och se om det ändrar sig inom 2 veckor.. Det tar tid innan magen ställer om sig på bebismagen...
    Att han inte bajsar är helt nomalt men hur är bajset när det väl kommer ? Stenhårt ??
    Det är normalt att barn bajsar allt från 1 gång per dygn - 20 gånger per dygn. 1 gång i veckan är lika nomalt...

Anna

• burtok

Min dotter får babysemp och hob bajsar varanan elelr var tredje dag. Hon är ganska hård i magen och för att undvika detta har jag i messmör i ersättning, rekomendationen kom från från bvc. och då går det lättare för henne...

• Mamma   Mia

DFet är ganska fast, hqan bajsade ytterst lite igår.  hur mycke meesmör ska man ge?   Undrar mest om hans mage för nu kan han bli hungrig vatrannan timme och äter då mindre vid varje mål, ca 80-90 ml...

• Amorella

Ska man inte hellre ge Bifidus än messmör när de är så små? Bara en fundering...

• Coursell

Om man byter rakt av kan bebisen få ont i magen och bli hård. Börja med att byta några mål så går det nog bra.

• james

Vi använde beby semp från dag ett pga. att det va det vi fick rekomenderat från bb, min kille va också hård i magen och det kunde gå flera dagar innan det kom ut något, gav honom då bifidus ersättning tills magen kom igång och sedan varannat mål och minskade sakta ner bifidusen så vid tre månader gav vi bara baby semp. Han har också alltid varit en kräkis på bvc sa de att han förmodligen hade en slapp magmun, men efter att ha läst lite här på familjeliv och pratat med andra mammor om NAN så bestemde jag mig för att testa och byta. Han slutade att kräkas på stört efer att ha bytt ersättning och magen har det aldrig varit några problem med efter det.

• Mamma   Mia

Så ni rekommenderar nan istället då?

• Mamma   Mia

Kräks gör han bara någon gång sådär, tror det beror på överflödet tror jag så det var vi ju inte direkt problem med. Ska prata med bvc o se vad dem säger.

• Lotten

Min dotter blev stenhård av semper och ångrar då att jag inte använde nan till henne. Gör det nu till våran son. Han har fått det nu i 1½ månad och fortfarande inte blivit hård i magen. Enda som har ändrats e att det e en annan färg på bajset men annars e det precis som när han fick bara bröstmjölk första 2 månaderna. Han bajsar typ varann dag

Svar på tråden Semper ersättning.