• Alicat

grilla, elgrill hur blir det egentligen?

vi har problemet nu att vi får inte grilla med kol på balkongen vilket gör det rätt bökigt eftersom vi måste släpa ner grillen på gården och sen dra upp den igen varje gång. Vi får inte heller grilla med gasolgrill (vilket jag annars tycker blir helt ok)

Hur blir det på elgrill? min erfarenhet sträckers sig inte så långt, har bara använt en bordsgrill en gång som dessutom var gammal och dan, det blev mest kokt på den.

Blir det grillat? eller blir det mer som stekt?

• Svar på tråden grilla, elgrill hur blir det egentligen?
  • Lilla Linnéa

Jag tycker att det blir jättegott med elgrill!

• Alicat

tack för svaret.. vad har du för elgrill? är det skillnad på de dyrare varianterna, eller blir det lika bra med en budgetgrill?

• apelsinmandarin

vi köpte våran grill på coop den e helt okej men de tar lite längre tid att grilla.. flinta stek känns näst intill omöjligt....brukar grilla och stoppa in i ungnen så den blir klar fortare

• Lilla Linnéa

Har tyvärr ingen själv (men skulle gärna vilja ha en ) brukar äta från elgrill hemma hos pappa. Det blir jätte bra resultat!

• djmugg

Vi har en Severin elgrill, tycker den fungerar jättebra. Går jättefort att få klart det.

• ellan1

Vi har också elgrill, funkar bra och smakar nästan som grillat.Vi grillar inte heller flintastek, hade mindre eldsvåda då och det tog alldeles för lång tid så vi fick köra slutet i stekpanna*blä*Men mindre kött fungerar.
    Vi har en riktigt billig en med märket AFK, den funkar, men nästa gång satsar vi på en lite dyrare!

• BabyJia

Vi har elgrill å de blir jättebra...smakar precis som på en vanlig grill

• rebmetpes

tycker att det smakar typ som stekt mat, dom få gångerna jag har ätit grillad från elgrill mat.

bor oxå i lgh, å tycker oxå de e bökigt å bära ner grillen på gården, å sen upp igen..

tycker man ska få grilla på balkongen

• Duckan74

Du får inte den goda kolsmaken med el, men gott blir det, absolut!

• 08 i Skåne

Vi köpte en elgrill, för att det var det enda man fick grilla med på takterrassen i huset där vi bodde förut, och vi grillade bara en enda gång för det smakade inte gott Skrikandes 
    vet inte om det var för att kockarna var dåliga eller att grillen var skräp, vi hade köpt den för 149 kr tror jag.

Så jag föredrar helt klart att grilla med kol!

Svar på tråden grilla, elgrill hur blir det egentligen?