• jossa8

Brötig häst!!!!

jag har en liten shettis hingst på 9 månader som VÄGRAR stanna i sin hage.Han går ut hela tiden, börjar bli lite tröttsamt då han retar gallfeber på dom andra hästarna...Har ström på men det hjälper inte, utan han bara kryper under.Vet inte vad man ska göra är det någon som har några tips????

• Svar på tråden Brötig häst!!!!
  • musses matte

Hej det låter ju kul
    Extra trådar längst ner?
    Du kanske har det redan?
    Det var det jag kunde komma på som vi har gjort med vår häst shettisvallack,dt funkar i alla fall.
    Nettan

• musses matte

En sak till,går han ensam i sin hage?
    I så fall kan han behöva ngn kompis,detta har du så klart koll på men jag säger det i alla fall,man lär sig saker hela tiden
    Nettan

• snöret06

Sätt flera täta trådar och jorda ordentligt och så på med ström, kolla att trådarna ligger fria utan växtlighet.
    lycka till

• Crispie

Jag hade en som gjorde likadant...

Vi fick sätta tråd med 15 cm mellanrum, och totalt 130 högt... DET HJÄLPTE...

Lycka till.

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Katarina H

Kan inte komma med något annat tips än de du redan har fått om fler trådar. Orsaken till att han inte reagerar så mycket på strömmen är säkert att det inte alls känns så farligt då han inte har skor (antar jag). Vi hade en häst som rymde jämt, men då han fick skor slutade han så gott som helt. Nu är det ju inte ett alternativ för dig då han bara är 9 månader, men eventuellt kunde du kanske prova med lite kraftigare ström. Lättast är det dock säkert att lägga fler trådar.

• DDB

På våran shettis som vi hade en gång i tiden så va de enda som hjälpte fårstängsel!
    Och jag vet, de e INTE bra (de kan fastna osv ) men de va de enda som hjälpte för o hålla han inne!

• Hugofelicia

Ha ha ha....
    Är det inte typiskt shettisar...

• Ancha
    ja vad kan man säga, shettisar
  • jossa8

tack för alla svar jag ska genast hem å sätta Massor av trådar nu jäkla ska han stanna..Fattar inte vad han ska ut å göra? Har ju kompisar och gräs i hagen där han går....

• Ankianka79

Jossa8: Gräset är väl grönare på andra sidan!
    Hoppas du får honom att stanna på rätt sida stängslet!

Svar på tråden Brötig häst!!!!