• Anonym (Rocknroll)

Groupies

Hej
    Finns det fler som är/har varit groupies? Själv har jag varit groupie (inom musik), men är lycklig gift sedan ett par år, med en musiker...
    Men det är ju ingenting man pratar högt om, det är väl fortfarande lite tabu. Finns det inga fler tjejer som varit groupies?? Hur lever ni idag? Vilka band var det som gällde för er?

• Svar på tråden Groupies
  • Anonym

vad är groupie? *lite efter*

• puss

jag måste fråga en sak, jag menar inget illa men detta undrar jag:
    när man äntligen träffar nån man ser upp till, som sin "idol" eller så, vad är vitsen med att ha sex?
    är det inte mer givande att prata, dricka öl, umgås? alltså passa på att ta vara på stunden med den personen, sex kan man ju ha med vem som helt, liksom... hänger du med?
    om jag tex fich en stund med bruce så skulle sex vara det sista jag var intresserad av, då skulle jag vilja prata om musiken, om honom, om roliga saker, supa till...

ja du hajjar?

• Anonym (Rocknroll)

För en groupie är det upphetsade att ligga med en "idol". Det har enbart med sex att göra, inte kärlek eller att diskutera musik..
    Alla tänder vi ju på olika saker.. =)

• Anonym (Rockarn)

Groupie = "småtjejer som hänger efter - och skulle vilja ligga med en idol"

• Kajsan

Nja, småtjejer är det ju inte automatiskt.
    Det beror väl på vilken artist som man är med
    Jag känner tjejer på 35-40 som skulle kunna tas för groupies

• Anonym (Rocknroll)

Småtjejerna är väl oftast kära i sina idoler och vill ha mer än bara sex.. Men det verkar inte som om det finns fler groupies här?

• StrawberryGirl

usch...låter så 60 tal :-/

• Anonym (Rocknroll)

Så mycket sjukare än att tända på analsex, stora bröst, läckra underkläder, rollspel mm är det väl inte??
    Hursomhelst, ni får alla tycka vad ni vill, men min fråga kvarstår, finns det fler groupies här?
    Det är endast det jag undrar över och inte åsikter om det är normalt eller ej.

• Anonym (80-tal)

Groupie??? Nja jag vet inte om jag ver det egentligen - lyckade aldrig få honom i säng

Men OM han hade velat så hade jag med lätthet haft sex med honom!!

Och vem det var? Jo, basisten John Leve´n i Europe  - jag var totalt förälskad i honom

• Anonym (80-tal)

TS:
    Du måste ju berätta vilka du haft sex med begriper du väl??

• hellgren

förstår inte varför endel tycker det är så sjukt. Jag har aldrig varit och kommer aldrig bli groupie men som TS säger.. Alla tänder väl på olika saker!

• Anonym

Vet inte om det räknas, groupie känns som man verkligen ska gå in för det så mycket, men när jag var mycket yngre (sent 70- och tidigt 80-tal) hängde jag mycket med olika band och hade sex med en hel del. Inga jättekända dock och nästan enbart svenska artister.

Svar på tråden Groupies