• sheeba

Hur länge är det normalt att ha eftervärkar?

Fick barn den 18/6 och har mensvärk helatiden sedan när jag ammar så kommer det en mer intensiv värk.
    Tyckte att eftervärkarna kom så fort han var ute och har fortsatt, nu är det ju inte jätte länge sedan men jag hade inget sånt här på första barnet.
    Har tagit panodil men tycker inte det hjälper så mycket. Blödningen har gått ner och ser bra ut.

• Svar på tråden Hur länge är det normalt att ha eftervärkar?
  • Pingulina

Det du känner när du ammar är livmodern som drar ihop sig. Jag hade ont i flera veckor efteråt och känner fortfarande ibland hur det drar i livmodern ibland när jag ammar. Min dotter är nu 11 veckor.

Mamma till Nellie född 060331
  • En av varje

Du fööde i söndags? Jag hade eftervärkar i 1 vecka som gjorde riktigt ont. Oftast så har man mer eftervärkar med barn 2 och 3 osv.

Jag har mensvärk till och från trots avslag och min lilla är 5 veckor och 1 dag idag.

• sheeba

Ja jag födde i söndags.

Allt verkar som det ska då
    Får se framimot då att ha det såhär i några veckor men det kan jag stå ut med
    Jo jag hade ju hört att det var vnligt bland omfödoeskor men inte att det skulle kännas såhär. Trodde mer som "värkar".

• Lyckosam

Ja herregud,jag tyckte att eftervärkarna var värre än förlossningsvärkarna,det var rent fruktansvärt. Jag vaknade på natten efter förlossningen och trodde att jag var på väg att dö innan jag kom ihåg att min svägerska hade berättat att eftervärkarna skulle göra ont när man var omföderska.
    Jag hade eftervärkar som var rent fruktansvärda i kanske 1 veckas tid. sen kände jag nog lite vid varje amning i kanske 1 månad eller så.

• Lyckosam

Du kan ringa till förlossningen där du födde och be att få starkare piller,nu minns jag inte namnet på det dom gav mig men dom vet säkert vad du menar om du ringer dit, men det var iallafall ingen fara för bebisen om man ammar.

• Indianica

Jag hade dte i ett par veckor efter. Amma mycket och ofta så ger det med sig fortare. Du kan också ta en alvedon.

• Gerbera

Jag födde i lördags och igår, alltså onsdag natten och morgonen hade jag sååååååååå hemska eftervärkar - kändes som öppningsvärkarna när de var som intensivast, fast värre på så sätt att eftervärkarna inte klingade av efter nån minut utan höll i sig kanske 10-15 minuter, aj aj aj. Rinde BB och fick utskrivet Diklofenak tabletter, men innan det var klart och min man hunnit iväg och köpa hade det avtagit. Inatt tog jag i förebyggande syfte när jag kände lite när jag la mig, vet inte hur lång tid det tar innan tabletterna verkar ju.

Jag hade rätt intensiva eftervärkar även efter mitt första barn men då var det de två första dygnen och sen inga mer starka. Nu var det värre.

Svullna och ONDA bröst är också värre denna gången.

Varför ska det vara så satans påfrestande att få barn...

• snoopy3

ja du man kan nog känna av mensvärk ett bra tag efter..jag känner också från & till...nu 9 veckor efter..men det blir mindre & mindre! men det tar ju flera månader innan livmodern e normal igen så klart det känns ju!

Svar på tråden Hur länge är det normalt att ha eftervärkar?