vad gör man i hemtjänsten ?
jag läser till undersköterska och funderar på att söka timjobb inom hemtjänsten. nån som vet ungefär vad man har för arbetsuppgifter där ? är det ett roligt jobb ? ganska fritt vad jag förstår !
jag läser till undersköterska och funderar på att söka timjobb inom hemtjänsten. nån som vet ungefär vad man har för arbetsuppgifter där ? är det ett roligt jobb ? ganska fritt vad jag förstår !
När jag jobbade där så va det nästan bara städ..kunde ha två eller 3 städ om dagen..man hade inte tid alls att sätta sig o prata med dom..saknade det..saknade även vårdbiten..Nu vet jag att i en del städer har dom tagit bort städen så jag vet inte hur det e där du bor..men jga trivdes inte i hemtjänsten...trivs bättre med att jobba inne..men vet oxå många som säger tvärtom..älskar att jobba ute o vill inte alls jobba inne..
mm det lät ju inte såå kul men jag e desperat efter ett extrajobb då vi inte klarar oss ekonomiskt nu när jag pluggar ! jag får söka och se vad det är för nåt !
Hmm, nu ska vi se. Det beror på var man jobbar, man får inte göra samma sak på alla ställen, det hänger på kommunens policy tror jag.
Man får:
tvätta
stryka (ibland)
laga mat (ibland)
handla/apoteksärenden
städa
ruska mattor (inte stora)
hjälpa till med dusch
diska
dela och ge medicin
hjälpa till i kontakt med sjukvård/med anhöriga etc.
Ja, det mesta som man gör hemma.
Jag trivs jättebra inom hemtjänsten, men ibland kan man känna att man har alldeles för lite tid för var och en. Man ska ju ta sig mellan ställena också. Som timvikarie är det nog lättare för man slipper ta allt ansvar..
Ekorren.
jag jobbar i kvällspatrullen och det är kanon,slipper handla,duscha och dom trevliga toabesöken........
börjar fyra och slutar elva
mellan 4 o halv7 kör vi runt och ger mediciner och kvällsmat,halv 8 till halv elva kör vi runt och hjälper folk i säng
trivs kanon ,det är fritt och man kan lägga upp arbetet själv tillsammans med vårdtagarna.....