• Anette m 2st 01

Äckliga hästmyror!!

Har länge haft problem med hästmyror på tomten som kommer både från skogen bakom och från den egna tomten. Dom bon som vi har hittat har vi naturligtvis haft ihjäl. Massa äckiga stora myror som bits och som springer på huset. Som tur är har dom inte gjort någon skada på själva huset, ännu!! Men nu upptäckte jag att grannen troligen har hästmyror på sin tomt. Dom är bägge över 90 år och säger att dom inte har märkt något. Kan ju inte direkt knalla in på myrjakt på deras tomt eller tvinga dom att jaga krypen. Hur ska man göra nu??? Anticimex gör inget innan myrorna går in i huset och gör skada.

• Svar på tråden Äckliga hästmyror!!
  • Bollibompa

Anticimex kom direkt när min svärfar fick hästmyror precis utanför tomtgränsen, det är så stor risk att dom ger sig på byggnaden.

• Anette m 2st 01

Bollibompa:

Jaha, det kanske beror lite på vem man får prata med när man ringer ;) Henne vi pratade med sa att -ska man jaga tex musen också bara för att den bor utanför tomtgränsen men springer på tomten!?? Ska ringa igen till Anticimex och höra vad som gäller.

Ett bra medel annars mot alla slags myror är Myr Rent. Jag har bara hittat det på ICA Maxi. Toppenmedel och myrorna dör direkt. Men ok, det är ju giftigt så man får akta barn och djur samt inte nära det man ska äta.

Svar på tråden Äckliga hästmyror!!