• SassaBrassa

Molande värk i underlivet...

Någon som känt samma sak? Hade så hela dagen igår och jag gick och vaggade som en anka. Såg nog verkligen gravid ut. Det var jätte obehagligt! Jag är i vecka 33.

Kramar på er alla

• Svar på tråden Molande värk i underlivet...
  • mippy

Känner oxå så lite från och till.. Skulle gissa att det e liten som trycker på neråt..

• Fragole

Precis sådär har jag också! Känns precis som rejäl mensvärk för mig, (är i v.32)och i söndags hade jag så ont så ja trodde nåt höll på att hända. Åkte in till förlossningen, och dom sa att det var förvärkar och foglossning som kändes så. Plus att bebis tryckte på. Är du orolig så ring förlossningen tycker jag. Bättre att kolla en gång för mycket än för lite ju.

Lycka till!

• Petra21

Har haft "träningsvärk" där nere i två dagar nu, har jätte svårt att vända mig i sängen och att gå.. är i v37 och bebisen är fixerad.. de är ett så himla tryck neråt och jag tycker att de känns precis som "träningsvärk" där nere..

• Petra21

Hjälper TS och PUFFAR lite..

• Lilla Frugan

Skönt att höra att det är fler än jag som känt så här!!

Undrar verkligen vad det kan vara. Har haft molvärk nu i några dagar(liknande mensvärk eller träningsvärk) och ibland hugg, inte skönt alls!

Igår gjorde kändes det av rätt intensivt så jag hade svårt att röra mig (ändra ställning liggande/sittande /stående). (vilket iofs gav mig ett ypperligt tillfälle att träna profylaxen... )

Det sammanfaller inte med sammandragningarna eftersom värken är konstant, kan det fortfarande vara förvärkar? Min bebis ligger i säte så det där kraftiga trycket som ni beskriver har jag inte upplevt än.... Kan det ändå vara så att bebisen försöker fixera sig i säte och att det skapar tryck? Eller är en bebisbak för mjuk för att skapa smärta, tror ni?

Har lämnat urinprov oxå för tydligen kan en urinvägsinfektion göra att livmodern retas och då kan man få sådana besvär.

Nån med erfarenhet?

Svar på tråden Molande värk i underlivet...