• Anonym (frustrerad)

Hallå!! gör mig gravid!! NU!!!

Blir bara så trött på min sambo, vi har startat bebisverkstan eller vi hade planerat att starta den MEN vad händer? Ingenting!
    Vid ÄL så kommer vi aldrig till skott, är han inte förkyld, så har han ont, eller det är det ena med det tredje...
    Jag tjatar inte på honom och jag har inte övertalat honom till det här tvärtom det är han som har pushat mest på att vi ska skaffa barn. Jag har tidigare inte ens tänkt tanken, utan det var han som tog upp det. Men nu vill jag också, jag vill inte vänta längre för jag räknar med att det inte blir på första försöket, men man måste i allafall försöka.
    Funderar allvarligt om han tror på storken eller hur hade han tänkt att jag ska bli gravid?
    Blir bara sååååå frustrerad. Har frågat honom om han har fått kalla fötter men nej då, han vill fortfarande ha bebis. Ska tilläggas att vi är båda över 30 så...

• Svar på tråden Hallå!! gör mig gravid!! NU!!!
  • Lundby87

Jag skule nog göra så att jag hull tyst om när jag hade äl så man själv bara har koll på det kanske att han vill men tanken skrämmer han lite. så testa honom genom att ange ett annat datum än vad det är å se om han slingrar sig om så gör det inget som du förmodligen fått sex vid äl eller dan innan. lycka till (Kanske att man får lov att vara lite små ful för att bara kolla läget

• Jesca

Haha, är med om något liknande. Nu sist sa jag "ska vi ha sex" mitt under en fotbollsmatch på TV, Han kände sig inte så upphetsad sa han (det är jag som gillar fotboll, inte han) men efter ett tag ändrade han sig! Du får nog ta saken i egna händer (eller ja, kanske inte hans sak alltså, eller jo, gör det!) och förföra honom med massage när han har ont, ett varmt bad först när han är smäsnuvig etc. Och du, lycka till! Jag håller tummarna!

• Anonym (frustrerad)

Han har full koll eftersom jag går som en klocka och vi varit tillsammans så länge och använt oss av säkra perioder, och även om han inte hade haft full koll så hade jag talat om det för honom eftersom det här är en grej som vi ska göra tillsammans.

• Anonym (frustrerad)

Jesca:
    Mm, ja det är väll bara att kavla upp ärmarna och sätta i gång och förföra efter konstens alla regler

• Jesca

Hihi, dessutom är det ju Sverige- England ikväll och vem tänder inte på sexiga karlar som springer omkring o visar snygga lår... Hoppas ni får till det, även om det inte är äl-tid just nu. Man kna ju alltid bara öva...

• Lundby87

okej då kan det ju bli lite svårare men tycker att det är mysco att han skall banga ur då du har äl

• Anonym (My Life...)

Min gubbe är exakt lika dan...jag blir CEPEEEEE....
    men nu säger jag inte längre när jag har ÄL....då bangar han inte ur...jag säger efter xxx:et....hahahahaha...

• Meddelande borttaget
  • Tom Araya

Om ni inte har lust att ha sex med varandra så är mitt tips att ni inte skaffar barn tillsammans.

• KimLinnefeldt
    Charlotte87 skrev 2006-06-20 18:18:02 följande:

ha mer sex.=)

Det gick lite trögt att få till andra barnet. Hon tog tempen, försökte pricka ägglossning och fertila perioder. Och så "parade vi oss". Låg ibland fast ingen hade jättelust, men lite fnissigt över det djuriska att det handlade om befruktning. Kunde åka hem på lunchen ibland.

Vi gick båda på utredning, men det var inget jättefel. Och plötsligen hände det! Gossen fick en lillasyster, dock med fem års glapp...
  • Anonym (Planera barn)
    KimLinnefeldt skrev 2025-06-19 16:13:07 följande:
    Det gick lite trögt att få till andra barnet. Hon tog tempen, försökte pricka ägglossning och fertila perioder. Och så "parade vi oss". Låg ibland fast ingen hade jättelust, men lite fnissigt över det djuriska att det handlade om befruktning. Kunde åka hem på lunchen ibland.

Vi gick båda på utredning, men det var inget jättefel. Och plötsligen hände det! Gossen fick en lillasyster, dock med fem års glapp...
    Lite så var det föras också
  • Leofl

Gör det inte så komplicerat, en snabbis på morgonen brukar de flesta män uppskatta. Jag har sex de flesta dagarna i veckan, en nöjd fru och fem barn. 

• Jimmy75
    Anonym (frustrerad) skrev 2006-06-20 17:02:32 följande:
    Hallå!! gör mig gravid!! NU!!!

Blir bara så trött på min sambo, vi har startat bebisverkstan eller vi hade planerat att starta den MEN vad händer? Ingenting!
    Vid ÄL så kommer vi aldrig till skott, är han inte förkyld, så har han ont, eller det är det ena med det tredje...
    Jag tjatar inte på honom och jag har inte övertalat honom till det här tvärtom det är han som har pushat mest på att vi ska skaffa barn. Jag har tidigare inte ens tänkt tanken, utan det var han som tog upp det. Men nu vill jag också, jag vill inte vänta längre för jag räknar med att det inte blir på första försöket, men man måste i allafall försöka.
    Funderar allvarligt om han tror på storken eller hur hade han tänkt att jag ska bli gravid?
    Blir bara sååååå frustrerad. Har frågat honom om han har fått kalla fötter men nej då, han vill fortfarande ha bebis. Ska tilläggas att vi är båda över 30 så...

Har du frågat honom om vad det då är som händer och gör att det inte blir av? Antingen är det ju slumpen och tusen andra orsaker som har lyckats sammanfalla med detta, eller så finns det ju någon annan issue som gör det....som han kanske inte själv är helt klar över än.

Likadant, har du funderat över din egna del i det här....kan det vara så att du på grund av det här med att ni bestämt er att försöka, helt plötsligt är mycket mer medveten och uppmärksam på när det inte blir av? Det här är kanske saker som inträffade och beteenden han hade även tidigare, men har blivit mycket tydligare och viktigare nu på grund av ert beslut och därför uppmärksammar du dem mer?

Många gånger är det såklart flera olika saker som bidrar så det är kanske litegrann av alltihop ovanstående som gör det. Det är ju uppenbart något som skapar frustration inom dig eftersom du vänder dig hit och skriver som du gör. Fortsätt försöka prata med din sambo om det, gärna om det går när ingen av er är trötta eller frustrerade för då kör man ofta i diket....och fundera som sagt på hur mycket du tror att dina egna tankar möjligen kan påverka din tolkning av det som händer.

• Anonym (Mina tankar)

Det är inte särskilt sexigt att ha sex när man har ägglossning, på särskilda bestämda tider osv. Trots att jag är kvinna skulle nog min sexlust dö ut av det.

Varför inte bara ha sex regelbundet närsom och inte nämna ägglossningar överhuvudtaget? Jag tror det kan låsa sig om man känner kravet på sig att ha sex och leverera.

• Anonym (Planera barn)
    Anonym (Mina tankar) skrev 2025-06-21 08:26:19 följande:

Det är inte särskilt sexigt att ha sex när man har ägglossning, på särskilda bestämda tider osv. Trots att jag är kvinna skulle nog min sexlust dö ut av det.

Varför inte bara ha sex regelbundet närsom och inte nämna ägglossningar överhuvudtaget? Jag tror det kan låsa sig om man känner kravet på sig att ha sex och leverera.

Jag och min sambo planerade vårar första barn så tog det lite tid .
    Vi prövade då att gå enbart på hennes ÄL och temp.
    Jag tyckte att det var rent av sexigt, med att hon sa nu är det dax jag har sätt temp av med kläderna och in i sovrummet.
  • Anonym (Mina tankar)
    Anonym (Planera barn) skrev 2025-06-21 10:22:12 följande:
    Jag och min sambo planerade vårar första barn så tog det lite tid .
    Vi prövade då att gå enbart på hennes ÄL och temp.
    Jag tyckte att det var rent av sexigt, med att hon sa nu är det dax jag har sätt temp av med kläderna och in i sovrummet.

Det är nog inte så vanligt 😂
    Kanske en del män går igång på befallningar då möjligen. Annars brukar inte schema och krav på att ha sex räknas som särskilt sexigt, särskilt inte om syftet att ha sex endast är för att tillverka ett barn. 

Sen får man räkna med att det kan ta tid, och då blir det ytterligare frustration blandat med krav och inrutat sexliv. 

TS, du får försöka med lite rollspel, och inte yttra ordet ägglossning eller barntillverkning så kanske han slappnar av 🙂

Svar på tråden Hallå!! gör mig gravid!! NU!!!