Anonym (frustrerad) skrev 2006-06-20 17:02:32 följande:
Hallå!! gör mig gravid!! NU!!!
Blir bara så trött på min sambo, vi har startat bebisverkstan eller vi hade planerat att starta den MEN vad händer? Ingenting!
Vid ÄL så kommer vi aldrig till skott, är han inte förkyld, så har han ont, eller det är det ena med det tredje...
Jag tjatar inte på honom och jag har inte övertalat honom till det här tvärtom det är han som har pushat mest på att vi ska skaffa barn. Jag har tidigare inte ens tänkt tanken, utan det var han som tog upp det. Men nu vill jag också, jag vill inte vänta längre för jag räknar med att det inte blir på första försöket, men man måste i allafall försöka.
Funderar allvarligt om han tror på storken eller hur hade han tänkt att jag ska bli gravid?
Blir bara sååååå frustrerad. Har frågat honom om han har fått kalla fötter men nej då, han vill fortfarande ha bebis. Ska tilläggas att vi är båda över 30 så...
Har du frågat honom om vad det då är som händer och gör att det inte blir av? Antingen är det ju slumpen och tusen andra orsaker som har lyckats sammanfalla med detta, eller så finns det ju någon annan issue som gör det....som han kanske inte själv är helt klar över än.
Likadant, har du funderat över din egna del i det här....kan det vara så att du på grund av det här med att ni bestämt er att försöka, helt plötsligt är mycket mer medveten och uppmärksam på när det inte blir av? Det här är kanske saker som inträffade och beteenden han hade även tidigare, men har blivit mycket tydligare och viktigare nu på grund av ert beslut och därför uppmärksammar du dem mer?
Många gånger är det såklart flera olika saker som bidrar så det är kanske litegrann av alltihop ovanstående som gör det. Det är ju uppenbart något som skapar frustration inom dig eftersom du vänder dig hit och skriver som du gör. Fortsätt försöka prata med din sambo om det, gärna om det går när ingen av er är trötta eller frustrerade för då kör man ofta i diket....och fundera som sagt på hur mycket du tror att dina egna tankar möjligen kan påverka din tolkning av det som händer.