• Avalon

Identitetsbricka - någon som vet?

Är det någon som har kvar sin fyrkantiga id-bricka i metall, ni vet den där det står personnummer, namn och födelsestad samt på baksidan bl a Prägla ej in blodgrupp på eget bevåg. Det kan orsaka livsfara.
    Vart nånstans på den kan man avläsa blodgruppen? Längst ner till höger på framsidan eller var?

• Svar på tråden Identitetsbricka - någon som vet?
  • Blå Flygare

På min står ingen blodgrupp. Vet inte om man kan få det inpräglat på "rätt sätt" någon stans.

• Paulina f69

På min står det 0A 71 längst ner till höger. 71 skulle kunna vara året det präglades in, men är 0A verkligen en blodgrupp? Hmm, jag är också nyfiken om nån har mer säkert svar!

• Blå Flygare

På min står U 78 i hörnet, och U är definitivt ingen blodgrupp

• Serina

Blodgruppen står inte på id-brickor om man inte låter prägla dit det, och det är det man inte bör göra bara sådär!

• Avalon

Aha, så det är därför! På min står det AA81 fast jag vet att jag har blodgrupp 0, därför blev jag lite konfunderad. Tänkte att nu är det kört om man blir dödligt sårad i strid eller dylikt, med tanke på att fel blodgrupp i sådana fall är inpräglad...

• Paulina f69

Serina: Nä, men jag tänkte att det kanske var så att t.ex. mina föräldrar låtit prägla in blodgrupp på korrekt sätt på brickan. Men så var det alltså inte då. Nån som vet vad det som står där i högra hörnet betyder? *mer nyfiken*

Svar på tråden Identitetsbricka - någon som vet?