jag vill snitta, får man det?
Jag undrar om man får snitta bara för att man vill, eller krävs det mer än så?!
Tacksam för svar!
Jag undrar om man får snitta bara för att man vill, eller krävs det mer än så?!
Tacksam för svar!
Du vill BLI kejsarsnittad? Förstår jag dig rätt?
Nja, du får inte snitt bara för att du vill. Det krävs mer än så.
Tror att det ska till ganska mycket rädsla eller nån kroppslig orsak... Är inte bara att be om det så att säga
Nä, man kan nog tyvärr inte välja..
jag tror det krävs mer än så. vad jag förstått måste man träffa en läkare som gör en bedömnng om snitt och att de är väldigt kräsna med att bevilja det, det är ju en stor operation. är man extremt förlossningsrädd kan man nog få snitt... varför vill du snittas, är du rädd för förlossningen?
www.familjeliv.se/Forum-3-149/m10223237.html
Läs denna och fundera på saken Stackars kvinna säger jag bara..
Är det inte bättre att använda det "färdiga" hålet istället för att göra ett nytt?
ok,, ja jag tror jag skulle må bättre utav det.
Men det är klart att jag vill föda med,, men att göra snitt är kasnke 10% högre upp på önskelistan.
Jag är akut snittad med två och planerat med den sista. Jag hade önskat kunna föda normalt men det går tyvärr inte för mig.
Det finns stora risker med ett snitt, både för dig och barnet.
Huaaaaaaaaaaaaa...........Bättre men vaginalt...säger jabaaaaaaaa
misanmi;
Jag var jätte orolig för att föda vaginalt, hade en enorm förlossningsrädsla. men ju längre in i graviditeten jag gick så blev jag mer o mer van vid tanken. Idag är jag jätteglad över att jag födde vaginalt (inte för att jag fick välja direkt), ångrar dte inte en sekund.
Det jag är orolig för att att spricka,,, det måste va så jävla obehagligt.Själva smärtan är jag inte rädd ,jag har väldigt hög smärtgräns och vet lite hur man stänger av smärtor...
Klart det kommer göra ont det är jag ju beredd på.
Tror inte jag kommer känna mig sexig och så efteråt.
Snälla tänk över det igen! Prata med din BM om dina rädslor/känslor. det är mycket bättre för både mamma och barn att föda normalt. BARNET mår båttre!
Kram
Att spricka var jag också rädd för, men när jag väl var där, så var det en sån baggis i sammanhanget, så jag tänkte inte ens på det.
Det är så mycket annat där och då.
Jag vill ju både föda och snitta... Men om det bästa för barnet är att föda så klart att jag gör det.. Trodde att det inte gjorde nån större skilnad..
tack!