hur ser din trädgård ut?
Vore himla skoj med bilder!
Flyttade till hus för 6 mån sen och har stor trdgård på 1500 kvm som jag vill få lite ordning på. Behöver inspiration...
Vore himla skoj med bilder!
Flyttade till hus för 6 mån sen och har stor trdgård på 1500 kvm som jag vill få lite ordning på. Behöver inspiration...
*puffar lite* Behöver oxå tips!!
Ni får gärna titta in i mitt galleri! Allt från pilstaket till mossiga blomlådor...
vixie
Du hade det jättefint i din trädgård, tack för inspiration!
Nu har jag fått upp en hel del bilder från vår trädgård som vi inte alls själva planerat utan bara "tagit över". Hara dålig koll på vad det är som växer i rabatterna, men mycket är det i¨alla fall!
Jag har en pyteliten trädgård Bild på gräsmattan "innan" och "efter" finns i mitt galleri
Annars så finns det en site som har jätte mycket tips på gräsmattor:
www.olleberg.nu/06/
Vi håller ju på att anlägga trädgård (nybyggt hus) men jag ska se om jag kan få till lite bilder ändå. Under resans gång, liksom...bara det att mitt galleri är fullt. Nå´n som har nå´t tips?
Trädgården...
2 äppelträd, 3 syrenträd, Hägghäck, 1 körsbärsträd, jorggubbesland...
jaa det finns massor...
Vi har börjat byggt en jätteblomåda.
Den ska bli "L" form o är på 2 meter bredd o ca 1 meter höjd
I den ska vi flytta ALLA blommor vi har nära huset då är det Iris, dagliljor, pioner rosor.
Ska även flytta jordgubbelandet dit så vi slipper krymper på knän o ta bort ogräs.
Så det blir en jättebra lådor.
Nära blomlådor ska vi ha uteplats så det blir jättefin ställe med blommor och liten köksträdgård.
Ska plantera mer kryddor, just nu har vi bara gräslök som blev kvar från ifjol som vi satt ner i jorden efter midsommar...
Kryddor... ska ha rosmarin, basiljka salvia.. vet inte mer. jag vill ha dom bara för dom är vacker o även ha i maten.
Det känns toppentoppen med lådan!!!!
Resten av trädgården blir gräsmattan,fruktträdar m.m.
Vi vill ha lättskött trädgården så de blev jättebra för oss!
Lite bilder finns i mitt galleri...