• Adam2007

Bör man göra graviditetstest på morgon urin eller går det lika bra på kvällen?

Jag har gjort FET den 8 juni och ruvar på dag 13 imorgon. Barnmorskan sa att vi skulle testa runt midsommar så vi kör på dag 13 och hoppas att det blir bra. Har ju läst att många som gjort FET har testdag 14.

Min fråga är nu då, är det ok att testa på em/kvällen men "dags urin" , eller bör det vara morgon urin?

• Svar på tråden Bör man göra graviditetstest på morgon urin eller går det lika bra på kvällen?
  • 4barnsMom

Morgon urin funkar ju bäst.. Men det ska gå lika bra vilken tid som helst på dygnet.. Jag har gjort på em och det visa bim-4 så det är olika från person till person.

Massor Lycka Till!!!

• Adam2007

Elias Mom: Får jag fråga vilken dag du testade på?

• 4barnsMom

Öhhh, tror det var 4 dagar före jag skulle ha mens. Jag ruvade inte.. Men räknas det som äl när man sätter in ägget? Då blir det ca dag.. 10! Om jag räknat rätt

• Adam2007

Elias MOm: Ok, så tidigt som 4dgr innan beräknad mens. Det låter ju positivt. Tack!
    Jag har beräknad men 14dgr efter ÄL. Dvs igår...
    Idag är det 12 dgr sen vi satte tillbaka ett embryo.

• 4barnsMom

Lycka Till igen och kika in här och tala om? Jag är så nyfiken... Behåller den i mina favvosar!

• Kryssanetemum

Jag skulle göra test 24 juni enligt Sophiahemmet men gjorde testet 20 juni o fick ett utslag på stickan. O det var +!!! Kontrolltestade idag igen o det är fortfarande +. Ändå vågar jag inte riktigt tro på det, så jag gör nog test imorgon igen. Nojig?

jag gjorde testen på eftermiddagen igår o på morgonen idag o det visade samma sak, så det verkar funka med kvällsurin oxå ju.

• Adam2007

Elias mom: tack, jag är GRAVID! Jag kan bara inte förstå att det är sant! Helt underbart!
    Testade faktiskt i eftermiddags och det visade ett kraftigt +.
    Men tänkte testa imorgon bitti på dag 14 också.
    Och även på dag 18 för att vara helt säker! Är så nervös att vi har kollat fel...
    Vet du kanske, jag läste i en bok idag att man är redan i 1:a veckan när man hade mensen senast. Kan det verkligen stämma? Jag tycker att det låter märkligt... Isåfall är jag i 5... Det haed varit underbart om det stämde!

Kryssanetemum : GRATTIS!!! Jag förstår dig precis! Känner exakt detsamma. Önskar dig LYCKA TILL!

• busatösen

Morgonurin skall var bäst har jag hört!

• 4barnsMom

Grattis! Och ja, du är i vecka 5!!! Man är det när man kollar så man har lite försprång. Så underbart att höra att det går bra för någon som inte har det så lätt

En kram till er oxå!!

Svar på tråden Bör man göra graviditetstest på morgon urin eller går det lika bra på kvällen?