Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Kix

Bra hoppgunga?

Vi tänkte köpa en hoppgunga till Anton, men vet inte vilka märken som är bra. Någon som har några tips?

• Svar på tråden Bra hoppgunga?
  • Kix

Ingen som gillar sin hoppgunga?

• Anna22

Vill också veta!
    Hur gammla ska de vara för att klara av att sitta i en hoppgunga?

• KenZo

Köpte en på Polaren och Pyret i lördags och hittills har vi tyckt att den varit bra.

• KenZo

Glömde skriva att enligt bruksanvisningen ska dom vara 4 månader och kunna hålla upp nacken själv. Vår lilla kille är snart 3 månader och jättestark i nacken och benen, så därför skaffade vi den lite tidigare (bild finns i mitt krypin).

• starless

Klaras hoppgunga hitatde jag på loppis för 25:-. Jag har ingen aning om vad det är för märke men kul hade hon i den iaf.
    Eftersom vi bor i hus, köpte vi trapetskrokar och borrade upp i karmarna i tre rum. Då kunde vi alltså flytta den vid behov.

• Vanna

Hej!

Vi har köpt en begagnad hoppgunga som är Babyproffsens eget märke. Vi är nöjda med den eftersom vi fick den billigt. Men vi hade inte velat köpa den för fullpris, för karmsaxen är dålig (vi har istället köpt en krok) och gungan är aningen trång.

Jag såg en utvärdering på internet (minns inte sidan, tyvärr...) och där fick Polarn och Pyrets gunga bra betyg av föräldrar.

Ett tips är att låna en gunga och kolla om din son verkligen gillar det. Vissa barn älskar det, andra galltjuter av att sitta "instängd" i den. Eller köp begagnat, det finns många som säljer hoppgungor i bra skick.

Rekommendationen för hoppgungor brukar vara att man kan använda den från fyra månaders ålder och när barnet är stadigt i nacken, och att man dessutom bara använder den i korta stunder i början, på grund av att barnens ryggar inte är tillräckligt starka vid så låg ålder. Gungorna brukar vara testade upp till 10-12 kilo.

Lycka till!

• Fido

Tilde har fått Pozy i doppresent. Hon är inte så knubbig och endast fem månader, så hon fyller inte riktigt ut den. Men den är så bra konstruerad att hon kan använda den i alla fall utan någon som helst risk att falla ur. Däremot gör ju det att det är lite krångligt att lyfta i och ur henne, men det får man väl ta.

• Mor till solsken

Vi hade en till vår dotter som knappt blev använd alls. Inte för att det var något fel på den eller konstruktionen utan för att Moa satt i den och såg hyfsat uttråkad ut. Dessutom var det ett litet projekt att få ur henne ur den och då var det bättre för alla om hon låg på golvet eller i sin babysitter, som hon älskade för övrigt!

• darkangel

Fido- Vad kostade den å ingick karmsax?

• mellesmamma

Hej ! Vi köpte vår på EKO den kostade 239:- helt komplett och vi har varit jättenöjda med den. Prova gärna det är ju inte alltid de dyra som är bäst!

• mellesmamma

Hej ! Vi köpte vår på EKO den kostade 239:- helt komplett och vi har varit jättenöjda med den. Prova gärna det är ju inte alltid de dyra som är bäst!

• antefa

Vi köpte en från SEGR.finns en bild under mitt galleri.Man behöver inte skruva fast den, så det är ju ett stort +´.
    Den kostade 350:-

• minimilla

Köpte en SEGR av min syrra som bara använt den 2 gr till sin son.. Hon köpte den för 250 kr och jag för 200.. ett kap anser jag!

O Minja älskar den redan! =)

• Malinlin

Köpte en Pozy hoppgunga som jag inte alls är nöjd med. Hon trillar framåt då framstycket (tyget) är alldeles för djupt skuret enligt min mening. Bröstkorgen får inget egentligt stöd. Tyget är så styvt att axlarna heller ej stöttas utan axelbanden går för långt ut.

Svar på tråden Bra hoppgunga?