• Sagoprinsessan

handavgjutning

Någon som vet hemsidan där man kan beställa hem avgjutningskit till både barn ock vuxna??
    Har haft sidan men kommer inte ihåg adressen....
    Någon...?

• Svar på tråden handavgjutning
  • MallanFrallan

Har tyvärr ingen sida men ett bra tips!

Först gjorde jag troll deg:
    Alt 1
    1 dl vatten
    2 dl mjöl
    1 dl salt
    1 msk olja

Alt 2
    2 dl vatten
    1½ dl salt
    4 dl mjöl

Kavlade ut degen och gjorde avtryck på lill skruttan,sen satte jag pepparkaks formar runt och hällde i gipset,lät det sen stelna under natten och sen vart det jätte fint,finns bilder i mitt galleri!
    Jag köpte gips på hobby affär och blandade själv!
    Blir mycket billigare!

Lycka till!

• Sagoprinsessan

Tack, men de e såna där avgjutningar när man får me hela händer å fötter som ja e ute efter.både in och utsida händer.Men ja ska testa ditt tips =)

• Annica Saga

Finns att beställa på www.barniallt.se under presenter.

Jag har gjort det på min dotters hand, måste tyvärr säga att jag tycker det var svårt fick inte med fingertopparna. Det är svårt att få ned gipsetr enda ut i fingertopparna om barnet håller fingrarna böjda. Jag tror det är lättare att göra en fot har inte provat dock. Dyu får gärna tipsa om hur du gjort om du lyckas helt. Men jag är hyfsdat nöjd i alla fall man får alla fina linjer på bägge sidorna av händerna och så är det roligt att se hur små de är.

Lycka till!

• MallanFrallan

Okej men det finns väl på de flesta baby affärer?Hm kan inte komma på nått just nu ska klura lite!

• Sagoprinsessan

ok tack hörrni. Ja såg en sån finhemsida me sånt för både stora å vuxna händer å de såg så mysigt ut. Hojta till om ni hittar någe.

• Runguska

Jag funderar på om jag inte sett sådant på Panduro? Kolla in deras katalog på hemsidan - de kan ha om jag inte missminner mig.

• Annica Saga

Sagofabriken var därifrån jag beställde och de hade för stora och små händer, men det verkar inte som de har det längre.

• Sagoprinsessan

Sagofabriken ska tydligen ha tillfälligt slut men komme råter =)
    Någon annan som känner till den hemsida ja e ute efter?? Ja vet att den har funnits iaf =)
    Ska annars kika i Panduro `=)

Svar på tråden handavgjutning