• lli73

Skumgummi

Hej, tänkte bara kolla om det är någon som vet var 17 man kan köpa tjock skumgummi ?!?! Vi har fått låna en hemgjord vagga -jättefin- men med lite udda mått-så jag skulle behöva göra en egen liten madreass till bebisen.

• Svar på tråden Skumgummi
  • Tusenskönan

De flesta tygaffärer har skumgummi...

• missteddy

jysk har men minns hinte hur stor det var 1* 2 meter om jag inte minns fel

• lli73

Hej tjejer, tack för era svar
    3 cm låter lite tunt, men då är det ju bara att köpa 2 st- i början tänkte jag även att jag kanske skulle ha som ett täcke eller en filt "under" liksom, för jag tyckte att vaggan i sig var ganska djup, så att bebisen "kommer upp" lite.

• missteddy

vad är det för mått på sängen?

• Förhoppningar

Jag har en spjälsäng som är av udda mått (50x99 cm). Jag har tänkt köpa en madrass på jysk el IKEA och sedan skära till den så att den passar.

• Godingmamma

Bor man i Stockholmstrakten finns det en affär på Odengatan, vid Vasaparken, som heter Specialplast där man kan få skumgummi tillskuret exakt som man vill ha det. Går även att köpa större bitar och klippa/skära till själv. Måttbeställt ger perfekta kanter medan om man gör det själv så kan det bli lite som det blir.

Jag måttbeställde t.ex. en 5 cm tjock madrass till en gammal utdragssäng med måtten 55*79 + en extra förlängningsbit på 55*20. Det kostade 160 kronor. Tyg får jag fixa själv dock.

Köpte även en större bit att använda till ett par olika saker. Den var 2 meter lång,60 cm bred och 3 cm tjock. Pris 140kr.

• Annalfie

Jag köpte skumgummi på Jysk till en mjuklift som min syrra har köpt. De kallar det Hobbyskum och förpackningen innehåller 80*200*3 cm för 149:-, dvs man får n hel del för pengarna Man kan ju klippa till två stycken och lägga dubbelt om man vill ha tjockare madrass än 3 cm.

• Liza Och Johan

Ett jättebra tips är att åka till en affär där de renoverar gamla möbler, det gjorde jag efter att ha letat på stans alla tygaffärer. Där har de alla möjliga olika tjocklekar på skumgummi till mycket bra pris och de klipper till så mycket eller lite du behöver!!

• Liten i magen

Bauhause har skumgummi i olika tjocklekar. Här i Göteborg fanns det intill tygerna. Inte så dyrt heller.

Svar på tråden Skumgummi