• lillam75

Är mobil till spjälsängen bra att ha?

Har en liten kille på drygt en vecka som nu har börjat titta upp mera. Fundrar nu över om det vore kul för honom att ha en mobil ovan sängen som han kan titta på. Eller är han för liten? Eller behöver man inte ha en alls?

Vad är bäst att satsa på - en musikmobil eller en mobil utan musik?

Vad har era barn uppskattat?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Är mobil till spjälsängen bra att ha?
  • Jennyrockar

Isaac gillad sin musikmobil jättemkt, i ett par månader iaf! Guld värt om man vill hinna gå på toa i lugn å ro, han kan ligga där å glo å lyssna på musik i iaf 5 min!!

~Isaac 9/7-05 å Lillebror i magen v.24~
  • Änglatuss

min dotter som blir 3månader nu den sista har väl börjat uppskattat mobilen, har en med röda kaniner och inte spelar... hon försöker sträcka sig efter den...

men hon tittar och intresserar sig mera av den nu än innan

• Alcarinque

Vi har ingen mobil över sängen, mest för att jag tycker att i sängen sover man *s*
    Däremot har vi en mobil över skötbordet från IKEA med fiskar i olika färger (69:- har jag för mej). Den är otroligt poppis (finns bild i mitt galleri)

• Begga

Vi hade musikmobil över sängen tills han blev tillräckligt stor att han forsökte sträcka sig efter den (typ 4-5 månader?). Han ääälskade den och jag kunde lugnt lämna honom där i 30 minuter ibland (medans jag städade och ställde undan nära...).
    Tog mobilen ner på kvällen när han skulle somna.

• Tant Green

Mobilen vi hade ovanför sängen var inte så intressant men hon gillade speldosan så den tog vi loss och har fortfarande i skötväskan för nödsituationer när ingenting är roligt

Vi hade en mobil vid skötbordet också (IKEAs mobil Träna, tidernas mest populära mobil enligt vår bvc-sköterska, alla barn älskar den påstår hon )

• Peztis

Vi hade en som spelade klassisk musik och den var jätteskoj ända tills han började rycka tag i djuren som snurrade runt - det var ännu roligare!
    Då togs mobilenheten ned men dosan som spelade musik hade vi i många månader, fick honom att tänka på annat när han låg och irriterade sig i sängen.

• Filantra

Ovanför sängen har vi inget för vår son ligger bara där när han sover. Men vi har en musikmobil på ryggstödet på en av köksstolarna och en hemmagjord musikmobil med krok som jag brukar hänga i en av köksskåpsluckorna när han ligger i vagnen under. Mobilerna håller honom nöjd en stund i köket medan man äter, diskar eller städar. Min kille e 8 veckor.

• lillam75

Tack för alla svar! Kanske kan vara bra att inte ha mobilen vid sängen utan ha den som en plats för att bara sova. Får se vilken vi köper!

• Pärlan81

Sonen älskade sin så den åker upp igen med andra barnet. Det är väl skoj för dom!

• Cecilia1983

jag tycker dom är jättebra.

Svar på tråden Är mobil till spjälsängen bra att ha?