• Lillflickan

Efter tandutdragning.

I måndags drog jag ut en tand i överkäken, och igår hade det liksom kommit som en beläggning över hela "hålet".
    Idag är jag ganska öm, och beläggningen är kvar.

Ska det vara så ?
    Har aldrig fått så förut när jag tagit bort nån tand.
    Känns helt svampaktigt i munnen precis omkring där Fot i munnnen

Kanske finns nån tandvårdskunnig i närheten, eller någon som har liknande erfarenheter

♥ Mamma till Adden, Gullan, Max & Embla ♥
  • Svar på tråden Efter tandutdragning.
  • Trinity78

Jag tror att jag vet vad du menar och det är helt normalt.

Reality is a bore
  • puss

den ska du vara rädd om!
    den hindrar bakterier från att komma in i såret.
    om du petar bort den kan du få en infektion! den är en "sårskorpa" som skyddar.

• Lillflickan

Drog ut en i underkäken för ett tag sen och där var det bara ett hål. Skummit.... 

Som det känns nu vill jag ta en tandpetade och pilla med, men jag törs inte Generad

• Lillflickan
    puss skrev 2006-06-21 14:46:15 följande:
    den ska du vara rädd om!den hindrar bakterier från att komma in i såret. om du petar bort den kan du få en infektion! den är en "sårskorpa" som skyddar.
    Ahaa..  då ska jag låta bli den då
  • puss

oj då, alltså pilla inte med tandpetare menade jag såklart.

• Lillflickan

Förstod det.

Min tandläkare sa att det läker inifrån hålet och därför kan det inte växa in skräp. Skönt iallafall med nåt som skyddar.

Nu ska det bara sluta göra ont också.

• Lillflickan

Glömde tacka för era svar :)

• mamitu

usch jag har oxå dragit ut en tand en gång. Vilken smärta!!! Jag drog ut tanden på en fredag och läkaren stydde några stygn som han tog efter ca en vecka. Jag fick även en pencillinkur med mig hem om tandköttet skulle börja bli inflammerat under helgen när mottagningen var stängd.
    Sen hade jag en äcklig smak i munnen i ca en vecka men det blev bra till slut kan jag ju trösta med. Kroppen är fantastisk på att läka sig!!

• Prisssan

Jag ska ta ut en tand nästa vecka och jag är livrädd. Jag gillar inte tandläkare, inte ens min fast han är sååå snygg.

• Lillflickan

Jotack, har tagit ut ett par nu... Det sjuka är att jag inte har ont i tanden dom drar ut, men senare...ajajaj.

Men den här gör inte ont på samma sätt som det gjorde i underkäken...det kallar jag smärta

• Lillflickan

Priscella: Förlåt, inte meningen att skrämmas.
    Förra gången jag drog ut en tand är faktiskt första gången jag fått ont. Annars har det varit lite ömt ett par timmar bara.
    Hoppas du slipper ha ont.
    Själva utdragningen brukar gå kalasfort...

Jag har inte tagit ut någon visdomstand än, så det vet jag inte hur det är.

Svar på tråden Efter tandutdragning.