Platsad frotté?
Hej, har läst om att man ska köpa plastad frotté(metervara). Någon som kan tala om hur detta ska användas, vart det finns att köpa samt hur det ser ut?
Tack tack!
Hej, har läst om att man ska köpa plastad frotté(metervara). Någon som kan tala om hur detta ska användas, vart det finns att köpa samt hur det ser ut?
Tack tack!
Det går att köpa på jysk (men inte på metervara).
Du har det under lakanet i sängen ifall det skulle läcka kiss så att madrassen inte tar stryk.
Finns på Babyland på metervara. Frotte på ovansidan, plast på undersidan. Blir hemskt svettigt att sova på...
såvida man inte bara lägger en rand under barnens rumpa, typ där kisset skulle komma?
Sov på sånt på BB och det var fruktansvärt.
Jag lägger det under lakanet då känns det lite bättre tycker jag...
det tycker jag är självklart att man gör?
Jag har inte kollat upp det själv, men jag har för mig jag såg i en tidigare tråd att det fanns på metervara på Ohlssons Tyger, om det finns i din stad! Tydligen billigt där.
Använde det rätt mycket både i min och sonens säng när jag fick barn senast (för att skydda madrasserna från kräks, kiss, bajs och bröstmjölk ... (ursäkta klarspråket ). Jag lade en frottéhandduk mellan den plastade frottén och lakanet och då blev det inte längre så svettigt.
Har aldrig tyckt att det blir särskilt mycket varmare. Jag har köpt på metervara till spjälsäng och har även haft i vagnen. Ett tips är att inte bara lägga under stjärten på barnet. Det är guld värt med plastad frotté när barnen kräks i sängen etc
Jag hade även i min egen säng när man blödde mycket efter förlossningen. Superbra
Jag placerar det under lakanet helt enkelt. Har klippt till så att det går att vika runt madrassen lite så att det inte korvar sig när barnet börjar röra på sig
mitt barn har aldrig kräkts i sängen så du känner ju om det behövs vid munne me :)
Jag har köpt på Jysk, fanns i flera storlekar. Har lagt det under lakanet i fall vattnet skulle gå. Vill inte att vår nya dyra säng ska bli förstörd. Men det känns lite varmt.
Vi har inte använt plastad frotte, för sonen blir så blöt i svett.... har däremot funderat på att köpa ett madrassöverdrag till spjälsängen till nästa barn. Annars finns det fin, billig plastad frotte på IKEA
Om ni har "Olssons tyger" så har dom plastfrotte på metervara.
Jag klippte till mindre bitar och lade på kudden när lillan kräktes som värst när hon var lill-liten.
Har även under lakanet i sängen, men funderar på att ta bort det nu i sommar när det är så varmt.
Vi har, peppar - peppar, inte haft någon olycka ännu.