• Anonym (ARG)

Varför skriver Bion på fk-papprena??

Hej!

Måste bara få skriva av mig lite...
    Min sambo har ett barn ihop med sitt ex, barnet har vi varannan vecka (torsdag till Måndag morgon.)Han betalar underhåll för barnet - 1273 kr/månad.
    Min sambo har nu två gånger fyllt i en såndär "umgängesblankett" från försäkringskassan vilka dagar han haft barnet hos sig, lagt det i ett förfrankerat kuvert till bion och bett henne skriva under och sen skicka vidare till FK:

Idag damp räkningen från FK ned igen.. tror du hon skrivit på blanketten och skickat in ???
    Nääärå.. även denna månad ska vi betala fullt underhåll...
    Jag blir så arg!!!! Hon verkar liksom skita i det fullständig!

Vad gör man? De kan verkligen inte prata/samarbeta med varandra, hur gör man då? Kan man ringa direkt till försäkringskassan och be dem om hjälp?

Snälla, lite tips å råd tack !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-21 16:06:44:
    OBS!
    Rubriken i tråden ska ju självklart vara:
    "Varför skriver Bion INTE på fk-papprena?"

• Svar på tråden Varför skriver Bion på fk-papprena??
  • Anonym

För att hon skiter i er och vill ha pengarna såklart, känner igen det där själv då bion fuskat till sig några 1000 mer.

• morriis

Ni tar och ser till att hon skriver under medans ni är med, för det går ju uppenbarligen inte att lita på henne, sen lämnar ni in den.

• Anonym (soc)

Ring Försäkringskassan direkt och prata med dem. Detta är tyvärr inte ovanligt, vilket de vet.

• Anonym (ARG)

Hej igen,
    Min sambo ringde till Försäkringskassan, de bad honom skicka blanketten direkt till dom så kontaktar dom bion-mamman istället, med andra ord har du rätt Anonym (Soc), de verkar klart införstådda i hur vissa biomammor gör... sorgligt...
    Det är ju inte för att vi är snåla, utan handlar mer om att rätt ska vara rätt liksom.. hoppas ni fattar...

Tack för era svar!

• Meli

Det är klart att ni måste ringa till FK oc be om hjälp. Tyvärr är ni nog inte ensamma om sånt här...

• Majsan67

Min erfarenhet är att det brukar ta flera månader innan ett beslut om avdrag fattas hos FK, så även om bion skriver på kan ni nog räkna med att få vänta... Tror att det är smidigast att skicka in direkt till FK och sen får de vidarebefordra. Då har ju FK åtminstone fått in handlingarna en första gång! Hoppas det löser sig!

• Jenny314

Ring FK och även familjerätten tycker jag. Skräm henne lite.

• vargzaga

Min mans ex vägrar att skriva på pappren för avdrag, så vi skickar in och jag intygar att barnet har varit hos oss. Det har alldrig varit några problem....Nån måste bevittna att barnet har varit hos er bara, du, en kompis bara nån gör det...

• Jojjanna

Jag har också intygat umgänget och vi har skickat papperen direkt till FK och fått avdrag utan problem.

Nu är det en ny blankett som ska fyllas i och då behöver jag inte längre intyga något... skönt att slippa blanda sig i!

Skicka blanketten direkt till FK och glöm inte att man får betalt för en dag till/helg nu efter februari i år!

• Anonym (ARG)

Hej igen,

Vi ska nu posta papprena direkt till FK + att jag bifogat ett intyg där jag intygar att barnet varit hos oss.
    dock läste jag på deras hemsida att det är en tremånaders regel vilket innebär att man bara kan göra avdrag högst tre månader bakåt...."Morr".. om nu mammman skrivit på blanketten i tid så hade det inte varit några problem - men nu "missar" vi liksom en eller två månaders avdrag på grund av henne...
    jag blir sååå trött...

Hur som helst - tack för att ni tagit er tid och svara!

Kram på er.

Svar på tråden Varför skriver Bion på fk-papprena??