• mammutten81

Ni som varit på Rhodos, vad tyckte ni?

Har du varit på Rhodos?
    Isåfall undrar jag vart på Rhodos du var, vad som var bra, mindre bra.
    Vad tyckte du om stränderna, mat, fanns det något hantverk/souvenirer?
    Gärna positiva ord.
    jag ska inte på någon suparresa så krogar är inte det viktigaste.

• Svar på tråden Ni som varit på Rhodos, vad tyckte ni?
  • Malin1976

Ja jisses, jag var där när jag var tjugo år, alltså tio år sedan!
    Så partylivet var suveränt!!!
    Men jag gillade även stränderna och det gick buss/båtturer till närbelägna stränder också. Gamla stan var mysig (även för två partytjejer... )

• mammutten81

Vi ska kanske åka till Faliraki som är mellan rhodos stad och Lindo ( stavat rätt..hihi? )
    Hoppas det är fint!!

• Mickes flicka

hihi ja va väl 13 eller nå när ja va där men vi va i rhodos stad o tog båten till lindos tror ja men de va jätte fint iaf :D

• Hannah76

Jag har inte så mycket till övers för Rhodos tyvärr.. Det är den sämta av de grekiska öarna som jag varit på, Rhodos o Cypern.. Tycker att det är för exploaterat, skitigt o allmänt sunkigt. Fast det finns fina ställen, håller man sig där så är det helt ok.

• Jitterbaggen

Har varit på Rhodos! Bodde i Rhodos stad. Gamla stan var jättefint och maten var supergod, utelivet ok. Men Rhodos imponerade inte så mycket på mig. Lite för mycket 70-tals stuk! Har för mig att vi var i Faliraki och badade. Lindos är fint och mysigt, åk och titta på Akropolis!!

Tror att det var i Faliraki det ligger ett kloster längst upp på ett berg. Om det är det så ska det finnas en nudiststrand nedanför, om man är intresserad av det!

• mammutten81

Å herregud hihih, nä den där nakenfisstarnden är inget för mig i allafall

• Elli47

Har varit till Faliraki för herrans många år sen, 10 år sen tror jag det är? Det var himla fart på det stället... vi var nog lite för "gamla" för Faliraki och bodde dessutom mitt på "Storgatan" bland pubar och discon. Men det var roligt! Gamla stan i Rhodos stad är jättefin! Vi åkte även båt till Lindos och det var också fint!

• Jennie med ie

Vi bodde i Rhodos stad och var där under slutet av chartersäsongen, runt månadsskiftet sept/okt har jag för mig. Inte så mycket svenskar där och inte så jättevarmt utan helt lagom. Och de omtalade blåsiga stränderna slapp vi eftersom vi pga läget kunde välja om vi ville bada på östra sidan eller västra... eller kanske norra egentligen...

Gamla staden var mysig, och i själva "nya" staden fanns ett trevligt smörgåsställe drivet av svenskar där vi komponerade våra egna mackor och tog med till stranden. En nackdel med Rhodos stad är att flygplanen nästan stryker längs taken när de ska landa och lyfta.

• mammutten81

Åh tack för tipset om smörgåsstället, låter ju perfekt!
    Fast det med flygplanen låter ju lite hissnande.

• charmtroll

Jennie med ie: det där smörgåsstället känner jag igen!Det hade precis öppnat när jag var där för xx antal år sedan. Prisvärt och mumsigt!

Rhodos är min absolut favoritö!

• danni00

Jag var på Rhodos på Faliraki för 2 år sedan jag var super nöjd med resan..vackert..fint väder,fina stränder,god mat,trevliga människor,många affärer med mycket fina kläder ja vad ska man mer skriva mer än att det var mycket positivt resemål =)

• Rojli

KOm hem från Rhodos i måndags, var i Lardos denna gngen, södra Rhodos på östkusten. UNDERBART!! Älskar Rhodos, finns massa roligt att shoppa, märkesskärp 3 euro, maten är inte jättebillig, men gott. Drinkarna med paraplyer är jättegoda ch billiga, ölen både billig och god.
    Rhodos gamla stad är värt ett besök på kvällen, även en tur till Lindos är mysigt.
    Just denna tiden är deet inte jättevarmt i vattnet (men jag är badkruka).
    Har varit där 4 gånger nu, antar att det är bra betyg.

• danni00

Rojli: kan inte mer än att hålla med dig =)

• mammutten81

När är det varm i vattnet då, ungefär.

• Rojli

Va där i Juli för 2 år sen, då va det perfekt!! Kan varmt rekomendera att åka till Pefkos, nästan i Lindos, massa restauranger, fin strand, trevlig stämning. Rhodos stad är lite mer party. Ixia ska va fint, men vääääldigt nära flugplatsen, kan ju va lite irriterand att ha ett plan var 10:de minut över hvvet på stranden.

• Stumpan2

var i Rhodos stad för 3 år sedan, i två veckor, och det var absolut underbart! stränderna var sisådär, stenstränder och rätt blåsigt, men jag vet att det fanns finare stränder längre bort. restaurangerna var kanon, människorna likaså och shopping var bra och även utflykterna vi gjorde. att jag dessutom förlovade mig där med sambon gör ju liksom att betygt ökade ännu mer för oss!:)
    vill jättegärna åka dit igen och kan varmt rekommendera det!

Svar på tråden Ni som varit på Rhodos, vad tyckte ni?