Kan man få vårtor i underlivet om man har vårtor på händerna och rör underlivet?
Vill var anonym nu eftersom detta känns väldigt pinsamt och jag inte vill bli igenkänd. Skulle verkligen behöva hjälp här om någon har svar på några av mina frågor, vet inte om det är aktuellt att vända sig till läkare eller inte.
Usch, har fått någon sorts bucklor på händerna i varierande storlek som jag inte vet vad det är. Dom är hudfärgade och allt från knappnålshuvud-storlek till ca en halv centimeter i diameter. Det är minst 12 stycken, upptäckte dom nyss. Dom är rätt platta, dom stora och ser ut som myggbett ungefär. Dom små är som sagt bara som knappnålshuvuden. Det känns obehagligt när jag tar på dom.
Hade för 1-2 veckor sedan sen något som såg ut som en hudirritation i handflatan som sen blev mer som en sårskorpa som jag pillade bort. Det har läkt men känns fortfarande som en liten upphöjning. Sen nu plötsligt ser jag alla dom här sakerna på händerna!
Har haft kondylom ett år när jag var 18, men har varit helt symtomfri i många år och är nästan 30 år gammal nu, det kan väl inte ha något samband?
Kan man få vårtor i underlivet om man har vårtor på händerna och rör underlivet?
Vad kan det vara? Ser vårtor ut så? Dom borde väl vara mer upphöjda i så fall, eller har jag fel?
Är evenuellt gravid, bör man undvika behandling av något slag i så fall eller kan det vara så att detta plötsligt blommat upp på grund av ev graviditet?