• Netriosa

Hur gör man när man pendlar?

Hur gör man när man pendlar? Måste man ha nån speciell typ av pendel eller kan man använda nått man har hemma?
    Blev så nyfiken på detta när jag läste runt lite om det ockulta här på fl

• Svar på tråden Hur gör man när man pendlar?
  • Teskedsmamman

Jag har en ametistpendel i en silverkedja, men det går lika bra med en legobit i tandtråd

Enklast att börja med är ja/nej-frågor, ställ frågan och be om t ex cirkel för ja och fram/tillbaka för nej och sedan är det bara att börja vänta på rörelsen. Pendlar man för någon annan kan det vara enklast om man pendlar den personens hand, men det går lika bra rakt ut i luften så att säga.

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • Netriosa

Tack för ditt svar!
    Men är det inte väldigt lätt att själv påverka rörelsen?
    Finns det nån speciell ställning som man ska sitta i eller ja, ska man hålla pendeln på ett speciellt sätt?

• Teskedsmamman

Jag har testat att försöka få pendeln att gå fram och tillbaka när den går i cirklar, snudd på omöjligt. Jag har även försökt få pendeln att röra sig de gånger den inte vill svara... snudd på omöjligt...

Du ska sitta skönt, eller stå behagligt eller ja.... sist pendlade jag en hel skara människor sittandes på filt, liggandes på mage, ståendes framåtlutad (vi var på picnic)

Du skapar dina egna rutiner, ställningar, sätt att hålla pendeln.... Jag pendlar bäst med en metallkedja, har försökt med läder men den isolerar och det fungerar inte alls.
    Jag har lärt mig själv och har inte läst något om pendling

• Netriosa

Tack igen för ditt svar! Ska testa att pendla, låter så kul!
    Ska man börja ställa frågor om sig själv tills man fått häng på´t? Eller det kanske inte spelar någon roll?

• Teskedsmamman

Calle555: Jag har testat att pendla frågor som frågeställaren vet svaren på men inte jag, jag får då rätt svar, hur f*n kan jag då förväntas veta rätt svar?? Allvetande skräphög?!

• calle555

TeaSpoon:

"Jag har testat att pendla frågor som frågeställaren vet svaren på men inte jag, jag får då rätt svar, hur f*n kan jag då förväntas veta rätt svar?"

Det kan du inte, men du får gärna beskriva lite mer utförligt hur det går till när du pendlar och du får rätt. Berätta gärna om hur ofta du får rätt jämfört med hur ofta du har fel.

• Teskedsmamman
    Calle555: Nu har jag bara pendlat så att jag inte vet svaren på frågorna en gång, jag hade en kvinna framför mig med 10 frågor nedskrivna med svar i ett kuvert, jag höll pendeln över hennes hand och frågade; Vad är svaret på fråga 1 och fick då en cirkel för ja och fram/tillbaka för nej.
    På så vis gick vi igenom alla frågorna och när vi sedan kollade min anteckningar mot svaren i kuvertet så fick jag 100% rätt.

Jag pendlar mest bebismagar och har en felprocent på 15% nu. Med 2-valssvar så kan man få en rättprocent på 50% utav slumpen, men en kompis som är matematikerprofessor kan inte räkna fram en så låg slumpvis felprocent hur han än försöker.

Det är inte jag som svarar på frågorna utan det är.... svårt att förklara men varje människa har med sig ett antal skyddsväsen och det är de som får pendeln att röra sig och tar fram svaren, visst kan mina egna tvivel och logiska tänkande skapa fel svar, men det är sällan.
  • calle555

TeaSpoon:

Oj, 85% rätt vid magpendling var imponerande.

Några frågor:

- Hur många har du pendlat?
    - Vad händer vid tvillingar med olika kön?

• SötaAlvasMosterK

som jag skrev tidigare i en annan tråd, så styrs pendeln av små elektriska impulser som leds igenom kroppen till handen som du håller i pendeln i. På så sätt rör pendeln sig. Så ni ska inte lite allför mycket på "svaren" ni får :P

• Charlie74

Härligt TeaSpoon. Där fick Calle 555 svar på tal. Det där med matematikprofessorn bet nog.(=

Svar på tråden Hur gör man när man pendlar?