Du måste logga in för att svara i en tråd.

• natta83

färskfoder?

Hej, nu vill jag veta alla possitiva åsikter och erfarenheter om olika färskfoder.
    Även de negativa..
    Jag har tröttnat på min matvägrande hund som gång på gång slutar äta och får magkatarr, hjälper ju inte med hills id för kännsliga magar.
    Så nu efter att ha provat en hel radda med foder vill jag kanske prova på färskfoder och veta vilka fördelar det har med sig.
    Mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden färskfoder?
  • Ärtan1

Jag kör med ett foder som heter Klass, det är det absolut bästa jag någonsin har använt!
    Hunden mår bra, får fin päls och eksem hundar brukar bli bättre i pälsen.
    Det är ett djupfryskt färskfoder som kanske kan vara svårt att få tag i beroende på var i landet man bor.
    Men om du kan få tag i det så Testa, det är suveränt Och inte speciellt dyrt heller

http://www.klassfoder.se/

• natta83

Tack för tippset, vet du om hundar som är dåliga på att äta, äter bättre av det fodret?

• Ärtan1

Dom älskar det
    Det är lite grisigt att hålla på med, eftersom det är djupfryst och måste tina långsamt, dvs INTE micro. Det luktar illa när man håller på med det också, men man vänjer sig

Det är ett oslagbart foder och jag har ALDRIG hört en hund nobba det!

Inte är det speciellt dyrt heller... jag betalar 110 kronor för 10 kg (20 frysta korvar), och min hund som väger 27 kg äter 2 "korvar" om dagen tillsammans med en näve torrfoder.
    Man brukar kunna blanda i vad som helst för dom slukar i sig maten... det är värt ett försök

• natta83

Ok, ja men det blir ju billigare än det foder jag köper nu.
    Har vart inne och kollat lite på sidan. Ska ringa en försäljare nästa vecka och höra lite.

• stjärnskottet

HAr oxå alltid använt KLASS, har dobermann (hade) o det är oslagbart

• natta83

hej, nån som har erfarenhet av priima?

• Mirris

Oj det där fodret verkar ju kanon. "Klass" alltså!

Kanske skulle testa på min vovve. Nu väger hon ju bara 3-4 kg.. så jag kanske måste dela 10 kg med nån annan!

• natta83

jag har kollat in priima med, det innehåller mer protein och mindre kolhydrater , men är osäker på näringslära när det gäller hundmat. nån som vet vilka värden det ska vara för att verkligen vara för att vara ett toppfoder. Tränar lydnad och spår med min hund och som det är nu är hon inte riktigt allert så jag vill ha ett topp foder med bästa kvalitet.

• Tiffanie

Mina hundar äter Bravo färskfoder och det är helt kanon min ena hund matvägrar fortfarande men han kan man lätte mata med det är.. Dom ligger som fyrkantiga bitar som man bara plockar fram och ger dom av... (måste tina först) Rekomenderar det värkligen...

• Bumbi mia

Min portis äter Fodax, ett toppenbra foder. Tyvärr så är det för kraftigt för min cavalier så han får bara lite färskfoder och resten vanligt torrfoder.

Dom nackdelarna som finnes är väll att det kräven en stor frys, planering att ta fram hundmat, sen är det jobbigt om man ska åka iväg svårt att förvara färskfoder. Men vi har kört in våran portis på torrfoder också, så ska vi åka iväg så äter han torrfoder.

• MiaMaa

bravos...har en lhasa apso tik som är så kräsen...men hon börjar med bravo sen när det är slut äter hon torrfoder...

john 10/6-02 jens 1/1-05
  • OopsyDaisy

Mina kapplöpningshundar har ätit Priima och det funkade jättebra!

• natta83

Har köpt klass färskfoderk,det var det enda jag kunde få tag på, hon slukar det som en tok. jag betalade 175 kr för 10 kg så att det kan vara betydlitg billigare, beor väl på vart man bor antar jag. jag köpte mitt i västerås.
    Hoppas verkligen att hon fortsätter äta det nu...
    (enda jag tyckte var konstigt avr att det var mer rött i färgen med tanke på att det är rätt mycket kött)

Svar på tråden färskfoder?