HJälp jag har en fruktansvärd nackspärr!!
Har ni några huskurer mot detta?? Eller vilka muskelavslapnande mediciner som finns??
Jag håller på att bli TOKIG!!
Har ni några huskurer mot detta?? Eller vilka muskelavslapnande mediciner som finns??
Jag håller på att bli TOKIG!!
värme o värme..alvedon..
Om du har en riskudde så använd den. Värme är aldrig fel! Försök sedan att massera försiktigt längs med senan/muskeln.
massage....
sen köpte jag en vetekudde för 2 veckor sedan då jag hade massa ont i nacken..
värmer den i micron och lägger runt nacken! Känns jätte gott och nacksmärtan är nu borta! Den kan man även ta fram när man har ont på andra ställen...
Gud så gulliga ni är som svarar så fort Hur länge brukar det sitta i?? När jag hade det förra gången vilket var för några år sen så fick jag starka grejor av doktorn.
Nu när man är gravid så får man förlita sig på annat
Vet ni var man kan köpa vetekuddar??
hälsokostaffären...
Det finns sådana muskelavslappnande plåster som heter Salonpas i hälsokostaffärer. Har de alltid hemma, är jättebra. Dock luktar starkt.
Kan man använda dom under graviditen? plåstren alltså
Ahh! Stackars dig! Själv hade jag mitt nacksrärr förra veckan. Vaknade på måndagen och kunde inte röra mig. Det gör så j-kla ont!!! Som tidigare inlägg påpekat så är värme gudomligt skönt och bra. Jag lånade en värmedyna av min mamma och den gjorde susen. Ska dock inte användas mer än en halvtimme åt gången.
Även om det kan vara svårt första dagen så är det viktigt att försöka röra på sig. Om du inte kan röra på dig idag så försök göra det imorgon - fast med måtta förståss...
En chiroprakter kan ju dra rätt din nacke om du kan få tid till en sådan...
Mitt varade i en vecka fast det varsom värst 3-4 dagar.
Krya på dig!
/Lotta
jag köpte vetekudden på hälsokost! Det fanns massa att välja mellan men hon rekommenderade den hon tyckte var bäst, inte den som var dyrast!
Du kan även ta alvedon, det får man ta när man är gravid!
Ja hur länge kan det sitta i, beror nog på vad du har gjort skulle jag tro! allt från ett par dagar till typ en vecka och lite mer skulle jag tro. men vetekudde är en genialtisk uppfinnig...
man värmer den i micron!
gå till hälsokost och fråga dem, är du osäker ring en BM och kolla!
Tack så jättemycket för era svar Skickar kramar och pussar till er allihopa