Vill köpa en Grand danois...
Vill så gärna ha en Grand Danois.
Om det finns någon här på forumet som har en eller har erfarenhet från den rasen får jätte gärna skriva.
Vet ni några bra kennlar.
Och är det svårt att få tag i en GD som e blå?
Vill så gärna ha en Grand Danois.
Om det finns någon här på forumet som har en eller har erfarenhet från den rasen får jätte gärna skriva.
Vet ni några bra kennlar.
Och är det svårt att få tag i en GD som e blå?
Hej hej!
Grandisar e underbara!=)
Det finns ju inte så överdrivet många GD uppfödare, men tror inte det är några problem att få tag på en blå! Sök runt på nätet efter uppfödare som har en dräktig tik eller som planerar valpar... man får oftast va ute i god tid.. men då har man ju god tid att prata med uppfödare o träffa färäldrarna o så..=)
Lycka till med planerna o fråga gärna om det är något du undrar över!=)
3 barnsmamman: Jag vill oxå ha en grandis, berätta gärna hur det går för dig i jakt på hunden:)!
www.sgdk.org/
Här kan du läsa om GD och dess psyket och fysik. Här kan du också få kontakt med en valphänvisare som hänvisar dig till en uppfödare som passar just dig och dina önskemål, vilket är det allra bästa. Stressa inte fram ett beslut vare sig om vilken valp eller uppfödare du vill ha utan ta god tid på dig så blir det bäst för alla parter.
Lycka till! Grandisar är helt underbara hundar, men det krävs då att man har god kunskap om rasen!
//l.maskrosen
Vill bara tillägga, köp abslout inte en hund som inte är registrerad och kommer från uppfödaren själv. Det kan bli riktigt tokigt då, det finns många oseriösa valpsäljare. Gå via GD-hänvisare.
kan rekomendera kennel boarhunters. Min familj har haft ett par stycken därifrån. Jättetrevliga uppfödare som älskar sina hundar, och jättefina och underbara grandisar
www.boarhunters.se/
Jag har haft en grand danois-tik, men hon gick tyvärr bort för ett par år sedan. Hon fick tarmvred en vecka innan hon skulle ha fyllt 8! :(
Men hon var den underbaraste hund man kan tänka sig!
Jag skulle gärna skaffa en grand danois igen, men min sambo tycker tyvärr att de är för dregliga..
och så är de ju stora -dyra att ha! Fast själv tycker jag de är värda vart enda öre! :)
Gå in på www.vovve.net
min kusin har haft två men just nu har hon bara en, hon finns här inne på fl mollan81 heter hon. hon kan kanske hjälpa till med något.
Åh..tack snälla ni för alla era goda råd.
Jag ska kika på det här.
Jag är inte ute efter en GD så himla omgående utan kommer att ta god tid på mig.
Tack igen för alla svar!
hur bor du?
Vi letar oxå efter en Grandis, helst en tigrerad
Tänk på att man inte ska bo flera trappor upp utan hiss med en grand danois!
Deras vikt gör att benen/tassarna kan ta väldigt mycket stryk och bli missbildade när de växer...
mjukisvicki:
Jag bor i hus med stor tomt.
haha längtans tider har redan skrivit det jag tänkte på. men har du tomt så är det ju hur bra som helst