• Lilja07

Sista minuten - vill veta allt! =)

Hej hej, skulle ni vilja svara på några frågor?

*Vart åkte ni?
    *vilka åkte ni med?
    *hur många var ni?
    *var det bra? / dåligt? varför?
    *Ni som åkte många - hamnade ni på samma hotell????

Kram å tack!

• Svar på tråden Sista minuten - vill veta allt! =)
  • Sthlm1979

-Jag har åkt sista minuten ca 15 ggr ( bl.a. Mallorca, Cypern, Mexico, Gran Canaria, Turkiet osv)
    - Har nog åkt med de flesta charterbolagen: Apollo, MyTravel (Ving/ Always), Detur, Fritidsresor
    -Jag tycker att det är bra att sista-minuten möjligheten finns. Men ju äldre jag blir desto mer kräsen blir jag. Nuförtiden åker jag nästan aldrig sista minuten. Man kan ju hamna dåligt. Har dock bara gjort det en gång och då betalade vi extra så att vi hamnade på ett All Inclusive istället.
    -När vi rest många i samma sällskap så har vi betalat extra för att få hamna på samma hotell. Det är dock inte alltid möjligt, beror på utbud och säsong.

Lycka till!

• Lilja07

tack!!!
    Kommer du ihåg om man kan få veta det innan man beställer resan? Att man kan betala extra för att hamna på samma hotell?

• Sthlm1979

Ja det måste du. Prata med din resebyrå så kan de hjälpa dig. Men tänk på att desto fler ni är desto mindre är chansen att ni kan hamna på samma hotell. Jag tror att de kan garantera max 4 pers. / bokningsnummer.

• 03och05

Jag ska åka nångång nästa vecka. Jag bokar med bestämt hotell då jag vill veta att det finns pool, dusch, wc och ac. Vill kunna svalka lillen nån gång under dagen iaf.

Vi har inte bestämt vart vi ska åka än men ska boka imorgon.

• Lilja07

kollade runt, för vi vill inte åka än.. men det finns ju knappt några resor?! I slutet av augusti? Hmmmm, iaf inte dom vi vill ha Så  vi kanske tar å bokar vanligt så vi verkligen får en

• nattinattio

FilippaK: inte resor ni vill ha? hur menar du? om ni ändå tänkt sista minuten så kan man ju ändå inte välja ens stad/by vart man hamnar... å är man många så är det ju långt ifrån säkert att alla får bo i samma stad, än mindre samma hotell...
    Men slutet av augusti-sep när skolorna börjat brukar det dyka upp mer billiga sista minuten respr , samt att det är större chans att få bra boende.

• Lilja07

vil vill inte åka långt, bara en vecka & om vi vill boka resa nu, så finns nästan bara "dom dyra" Så vi får ju bestämma oss nu

Ja, jag vet att det man inte får bestämma by osv, annars hade det väl inte vart ngn sista minuten?? .

• mattispadd

*Vart åkte ni?
    *vilka åkte ni med?
    *hur många var ni?
    *var det bra? / dåligt? varför?
    *Ni som åkte många - hamnade ni på samma hotell????

*Kreta .Egina,korfu och karpathos
    * Apollo
    *2vuxna+2barn
    *kanon
    man kan betala 200 kr tror jag att det var för att komma på sammaa hotell

• Cissi2005

HAr bara åka Sista Minuten en gång och det var till Cypern, tycker bättre om att boka innan, jag vill ju alltid ha pool på hotellet, så man känner att det är semester. Brukar hitta resor till bra pris i alla fall, inte säkert att Sista Minuten alltid är så billiga.Vi skall åka till Algarve med våran 6 måanders i augusti.

Svar på tråden Sista minuten - vill veta allt! =)