• Anonym

finnar/prickar på rumpan

hej !

Jag tycker att det är jättejobbigt men jag har fått som röda finnar på rumpan. Har inte problem annars med acne men hur/vad gör man för att få bort dom. Vågar inte visa min rumpa för någon, det är ett stort problem för mig. Nån som har tips på salvor eller medicin som kan få bort dom snabbt.

• Svar på tråden finnar/prickar på rumpan
  • Anonym

puffar... nån som vet

• N1an

Har du ett stillasittande jobb?

Mina försvann efter jag började träna. Jag skrubbar kroppen lite försiktigt 3-4 dagar i veckan med en lite hårdare badsvamp när jag duschar och smetar sedan i mig i en bodylotion. Nästan alla har försvunnit.

• Anonym

hej, nej jag har inget stillasittande jobb...rör mig väldigt mycket och jag tränar. Kanske får testa med badsvamp...eller rättare sagt jag vill testa allt, vill verkligen inte ha det såhär..

• Anonym

Tee Trea Oil eller hur det stavas har hjälpt min kompis, hon hade fullt med finnar på ryggen, och smetade på lite olja där.. och vips så försvann finnarna!

• TinaElisabeth

Hej på dig!
    Jag tror inte på att skrubba på dem. Sov utan trosor (om du inte redan gör det). Det finns bodylotion med tee tree oil i, köp nån sån. Jag tror bla dom har på body shop. Smörj med den innan du går och lägger dig. Att tvätta med peelingkräm nån gång per månad som gör rent huden på djupet är oxå att rekommendera. Det är mitt tips! Lycka till! / Tina

• TinaElisabeth

Ja, ren tee tree oil funkar bra till att punktbehandla "prickarna". Men den är väldigt stark för huden när den är koncentrerad, så det är nog inte att rekommenadera om man vill behandla i förebyggande syfte. / Tina

• Anonym

tack tack...ska köpa det imorrn direkt :_D

• Anonym

har köpt tee tree oil nu som ja blandar ut med barnojla och det har ja använt i 2 dagar typ och tycker redan att det börjar ge resultat..skööönt

• TinaElisabeth

Va kul att du skriver hur det går. Och framförallt, va kul att det funkar! Hoppas det fortsätter att gå åt rätt håll. Tänk bara på att oljan är fet och att det din hud också kan behöva är fukt! Lycka till! Tina

• Anonym

fred: på en butik som heter life... hälsokost

• morriis

hur mycket kostade det? har hört att sådant spray också hjälper mot myggor. dom tyclker tydligen inte om doften

• Stålmamma

kan oxå få finnar på rumpan men dom försvinner bara efter ett par dagar för mig tyvärr vet jag inte någon salva men vanlig acne salva måste väl funka där med tycker jag finns på apoteket

• Anonym

doften e u inte så kul men helt klart värt det.. ja köpte en liten flaska som bara kostade typ 60 spänn.

Svar på tråden finnar/prickar på rumpan