• Peztis

Vilken är den dummaste kommentaren ni hört?

Alla har vi väl vi det här laget tröttnat på kommentarerna på hur stor eller liten magen är... jag är nu i v 28 jättetrött på att höra att jag har så liten mage.
    Idag på fikat fick jag höra en ny variant av en arbets"kamrat": jag ser så ROLIG ut!
    Vad i h-e! Får man säga vad som helst till någon? Jag bara vände mig om och gick. Nu i efterhand borde jag väl ha sagt att hon skulle själv ta sig en titt i spegeln eller något.

Vad har ni fått höra?
    Hur reagerade ni?
    Hur önskar ni att ni hade reagerat?

• Svar på tråden Vilken är den dummaste kommentaren ni hört?
  • BettySpaghetty

Jag fick höra igår att det såg ut som jag var i v 16 (är i v 8!). Jag tyckte inte jag var såå stor, men tydligen gjorde hon det. Får väl förvänta mig värre kommentarer i v 16? Jag vet inte varför jag tog lite illa vid mig.

• vofflan

När min son var ca 3 veckor och låg i sin vagn va det en person som kom fram till mig och nästan vrålade
    -Guuud vilken FET unge!!!

Jag trodde hon skojade först men det gjorde hon inte

• Lilltösa

Hej, vet inte vad det dummaste är men att de frågar varje dag hur jag och bebisen mår sen frågorna om hur mkt man gått upp i vikt. Man orkar ju inte svara varje dag. På viktfrågan sa jag 100 kg.....fattar inte varför det är så viktigt för en del.
    Nä tycker inte man har rätt att säga vad som helst till en bara för att man är gravid. Om ngn sa till mig att jag såg rolig ut hade jag inte heller gjort annat än gått.

• lupus

Den värsta kommentaren jag har fått är: Var det planerat?
    Nu var det det i vårt fall, men den här personen tyckte väl inte att det hade passat in i hennes stora livsplan. Jag skulle i alla fall skämts över att fråga någon annan om det var planerat!

• Annla

Jag blev så trött på att få höra "hej, tjockis" och "vad stor du är!" Så till slut sa jag till en att jag är iaf gravid och undrade vad hon hade att skylla på.. Lite elakt men jag var såååå less för det var inte första gången hon sa det.. (då var jag i typ v 10 eller nåt.. det var i början iaf)

• ida78

Jag har fått flera kommentarer som "- inte ska ni ha fler barn.. stackars er..." GRRRRRRRRRRRRRRRR Det bestämmer väl jag själv så länge jag tar hand om mina barn??

• BettySpaghetty

Det verkar som om människor får kommentera hur mycket de vill och på vilket sätt de vill! Förra graviditeten var jobbig - ALLA SKA JU KÄNNA PÅ MAGEN HELA TIDEN!!! Jag blev tokig till slut, det är ju min kropp! Igår när jag träffade den där kvinnan skulle hon också klämma och ha sig redan nu. Riktigt störigt faktiskt! Det är ju en sak om mannen/pappan i fråga känner och "gosar" :)

• Peztis

Annla, inte ett dugg elakt! Hur schysst är hon då?
    Precis så kommer jag nog att säga till den här kvinnan om hon kommenterar mig på det sättet.

• oOoJOYoOo

Vofflan----------->Vilken avskyvärd människa!!! Hur kan man bara sticka ned näsan o säga så?

• Annla

Ja men jag vet inte hur hon tog åt sig.. hon är ju liksom inte smal men man är ju lite överkänslig när mna är gravid.. Har tagit åt mej jättemycket av alla som har sagt "är det säkert att det är 1?" och "har du inte gått längre?!?" tycker själv inte att jag är så jättestor och jag har bara gått upp 6 kg.. (är i v37+4)...

Svar på tråden Vilken är den dummaste kommentaren ni hört?