• Lovable

"inte-ramla-ner-skydd" till sängen?

Vet inte hur jag ska beskriva dem på ett bättre sätt

Lillan sover tillsammans med oss i våran stora säng, och hittils har vi använd hennes spjälsäng + kuddar som skydd på sidan så att hon inte ramlar ner från sängen Förvånad

Men nu funderar vi på att packa ihop spjälsängen eftersom den ändå inte används (till annat än klädhängare iaf ) Så då måste jag komma på en annan lösning och funderade på sådana där skydd som man kan sätta på sängar så att inte barnen trillar ner, dem brukar finnas på "växa-sängar" men jag undrar om dem finns att köpa separat?

Någon som vet?

Glad

Ska in till stan om en liten stund och vore tacksam för snabba svar!

kram och tack!

♥Du är mitt allt mitt barn♥
  • Svar på tråden "inte-ramla-ner-skydd" till sängen?
  • saraseal

det finns ju sånna på ikea, de är iofs för juniorsängar men de gunkar väl säkert till eran med, annars så kan ni ställa eran säng mot väggen och låta barnet ligga innerst

• Sodaspring

Jag köpte ett sånt skydd på Babyland, de hade två olika. Jag använder det korta på Anthony's säng. Det kostade 429 kronor om jag inte minns fel. Fundersam

ღAnthony's mammaღ
  • sturen

sänghäst /sängsida / trilla -ej-ur-sängen-sida har bla brevi. att ta bort gavlarna/benen är också ett bra alternativ/komplement alternativt att skuta sängen mot en vägg.

• Lovable

ok tack för all tips...då ska jag kika på babyland och ikea!

♥Du är mitt allt mitt barn♥
Svar på tråden "inte-ramla-ner-skydd" till sängen?