• Anonym (???)

Vad kostar ett barn på 3-4 år varje månad?

Hej !

Vad skulle ni säga att ett barn som är 3-4 år "kostar" i månaden?

Alltså ALLT, även större boende, hushållskostnader mm som ju är högre än om man bor ensam utan barn!
    Fast utan dagisavgift eftersom den beror på inkomsten.

Konsumentverket tror jag räknar med ca 2050:-/mån, exkl. bostadskostnader (?), men nu vill jag veta vad det blir i VERKLIGHETEN egentligen!

• Svar på tråden Vad kostar ett barn på 3-4 år varje månad?
  • LinTra

Det beror på vad du köper åt barnet.
    Mat kostar inget om du ammar, kläder, sängklader, AD-droppar och annat bra att ha.. inte mer än 1000:- i månaden.
    Säng.. en billig får du för 300:- och det är ju bara en engångskostnad.

Boendekostnaden ändras inte för att du får ett barn eller missförstår jag dig.

Barn kostar inte så mycket i den här åldern..
    Men tyvärr köper man ju kläder hela tiden för att det är roligt.

• Fraise

Jag skulle absolut våga påstå att ett barn på 3-4 år kostar mer än 1000 kr/mån. jag menar att bara köpa ett par jeans kostar minst, minst 200 kr till ett barn i den åldern. Och alla kan inte köpa begagnat om nu ngn skulle påpeka det. Man hittar inte alltid allt när man behöver det osv. Tycker konsumentverkets siffror verkar stämma rätt bra. Klart man kan komma under den normen också- men då får man snåla in på kläder osv. I den åldern brukar man ju börja göra lite mer saker som kostar också. Simning, dans eller vad som helst.

• Karpet

Lintra

Inte ammar man väl en 3-4åring? Läste du månader istället för år i TS?

• Anonym (mor till 3)

Fraise: ett par jeans kostar inte alls 200 kr MINST för en 3-4 åring...har du hört talas om Ullared??

Om nu inte TS kan åka dit så finns det blliga affärer att köpa jeans för under 200 kr.Kommer inte på nån affär nu...va några år sen mina barn va i den åldern men vet att det finns billgare jeans.
    Sen så brukar man inte köpa kläder varje månad till en 3-4 åring,utan det är vissa månader...så dom månaderna man köper kläder blir det ju dyrare.

• Anonym

När dom gör kalkyler på bamken räknar man med 2500 kr i månaden. Ganska vettigt räknat ( ink ALLT )

• LinTra

Haha.. va fel det blev.
    Ja jag läste månader.. är så när man har för brottom.
    Lät nästan lite äckligt (Tänker på dokumentären, jag ammar min 7-åring)
    Då blev det dyrare, jag skulle nog säga att våran 6 åring (BONUS) kostade mer än 2050:-/mån när hon va 4 iallafall.

Iofs hade hon nästan inga kläder i hennes storlek när hon kom in i mitt liv.

• malinka2

Här i våran familj med en fyraåring så är det så himla olika månad från månad. På hösten när det är dags för vinterkläder, kängor osv stannar det inte på 2000:- medans en vårmånad med garderoben fylld blir myyycket mindre. Vi åker oxå till Ullered o handlar sällan i dyra affärer. Jag tycker det börjar bli lite billigare nu när hon inte växer ur allt på en gång, i år funkar tex sommarkläderna från förra sommaren sen tillkommer ju glass i stora lass nu i värmen och DET blir dyrt i längden

Än så länge har inte våran dotter nån fritidsaktivitet som kostar pengar men det kommer nog snart, 5 år måste man vara för att börja rida här tex.

Svar på tråden Vad kostar ett barn på 3-4 år varje månad?